מהפך בסקרים: הליכוד חוזר להוביל

על פי סקר כאן 11, הליכוד נוטל את ההובלה עם 31 מנדטים, וכחול לבן של גנץ ולפיד יורדת לשפל של 30. איחוד מפלגות הימין והימין החדש - 6 מנדטים לכל אחד, זהות עוברת עם 4 מנדטים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/03/19 20:19 י באדר ב'

מהפך בסקרים: הליכוד חוזר להוביל
נתניהו. חוזר להוביל, צילום: פלאש 90. Ohad Zweigenberg

מהפך. לראשונה מאז הקמת מפלגת כחול-לבן, ערב סגירת הרשימות לכנסת, לפני כמעט חודש, הליכוד חוזר להיות המפלגה הגדולה ביותר בסקרים, כאשר על פי סקר 'כאן 11', המתפרסם הערב במהדורה, מפלגת השלטון מקבלת 31 מנדטים, לעומת 30 מנדטים של מפלגת כחול-לבן, שיורדת לשפל מאז הקמתה.

הליכוד
31
הליכוד
כחול לבן
30
כחול לבן
שס
6
שס
ישראל ביתנו
4
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
4
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
6
יהדות התורה
זהות
4
זהות
העבודה-גשר
9
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי כאן 11 בתאריך 17/03
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

על פי הסקר, מפלגת העבודה זוכה לתשעה מנדטים, וחד"ש-תע"ל בראשות אחמד טיבי ואיימן עודה לשמונה. אחריהן מגיעות חמש מפלגות, הזוכות לשישה מנדטים כל אחת: שתי המפלגות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה, שתי מפלגות המגזר - איחוד מפלגות הימין והימין החדש, ומפלגת מרצ.

סוגרות את הרשימה ישראל ביתנו ובל"ד, עם ארבעה מנדטים לכל אחת, ויחד איתן מי שמסתמנת כרגע כהפתעת הבחירות - זהות של פייגלין, הזוכה אף היא לארבעה מנדטים.

מפלגת כולנו בראשות שר האוצר, משה כחלון ומפלגת גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס - אינן עוברות את אחוז החסימה.

על פי הסקר, תמונת הגושים עומדת על 63 מנדטים לגוש הימין-חרדים, ו-45 מנדטים לגוש המרכז שמאל, כאשר בצירוף 12 המושבים של הרשימות הערביות מגיע ל-57 מנדטים. 

שאלות נוספות שנשאלו בסקר:

עמדות בעניין ההסלמה מעזה, לאחר ירי הטילים לעבר גוש דן ביום חמישי האחרון: 53% סבורים שהתגובה הישראלית היתה מידתית וּשקולה, לעומת 38% הרואים בתגובה זוֹ רופסת וחלשה מדי.

בנושא הדלפת המידע בנושא הפריצה לטלפון הסלולרי של גנץ - גרסת כחול לבן משכנעת את הציבור: 44% סבורים שמקור ההדלפה מלשכת ראש הממשלה, בעוד 30% חושבים שדווקא גנץ עצמו הוא שהדליף את המידע אודות הפריצה למכשירו הפרטי.

הסקר בוצע באמצעות מערכת דיגיטלית אינטרנטית, השתתפו בו 583 נדגמים מהאוכלוסייה היהודית ואוכלוסיית המיעוטים בישראל שנבחרו מתוך מדגם מייצג של 30,000 איש. טעות הדגימה הסטטיסטית – 4.1%+/- בהסתברות של 95%. מועד איסוף הנתונים: 17.3.19