נתניהו ופוטין נפגשו: "היחסים אמיצים מאי פעם. מודה על השחרור של נעמה יששכר"

ראש הממשלה נחת במוסקבה בדרכו מוושינגטון לישראל, ונפגש עם נשיא רוסיה, אחרי שחרור נעמה יששכר: "לראות כיצד אנו יכולים לשלב את כל הכוחות למען הביטחון והשלום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/20 11:05 ד בשבט התשפ

נתניהו ופוטין נפגשו: "היחסים אמיצים מאי פעם. מודה על השחרור של נעמה יששכר"
נתניהו ופוטין, הבוקר, צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה נתניהו נחת הבוקר (ה') במוסקבה, ונפגש עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. מוקדם יותר שוחררה נעמה יששכר מהכלא הרוסי, והיא צפויה לחזור לארץ במטוסו של ראש הממשלה.

נתניהו אמר לפוטין: "כל הביקורים שלנו והשיחות שלנו חשובים. הביקור הזה מסמל חימום עוד יותר גדול של היחסים בינינו". והתייחס לנאומו של פוטין במסגרת פורום השואה הבינלאומי, בשבוע שעבר.

ראש הממשלה הודה לנשיא רוסיה על שחרור נעמה יששכר ואמר כי "אני רוצה להודות לך בשם כל עם ישראל על ההחלטה המהירה שלך לתת חנינה לנעמה יששכר. זה דבר שמרגש את כולנו והתודה שלנו ניתנת מכל אזרחי ישראל, מכל הלב". 

פוטין עם נתניהו

פוטין עם נתניהוצילום: קובי גדעון, לע"מ

פוטין השיב לנתניהו כי "אני מבקש להעביר ולאחל לה ולמשפחתה שהכול יהיה בסדר", והזכיר את "התפקיד החשוב של אמה של הישראלית ואת תפקיד הפטריארך".

על עסקת המאה אמר נתניהו: "אני חושב שנוצרה פה הזדמנות חדשה ואולי ייחודית, והייתי רוצה לשוחח איתך ולשמוע כמובן את התובנות שלך ולראות כיצד אנו יכולים לשלב את כל הכוחות למען הביטחון והשלום. 
בכל מקרה אני חייב לומר שהיחסים בין רוסיה לישראל הם האיתנים, החזקים והטובים ביותר שהיו אי פעם. אני רוצה להודות לך אדוני הנשיא על ההובלה האישית והמנהיגות שלך גם בעניין הזה כמו בעניינים אחרים".