התקפלות: "לא להחלת ריבונות לפני הבחירות"

אחרי ההצהרות החגיגיות וההבטחות המרשימות, נראה כי הבטחות הסיפוח והריבונות מתמסמסות. ג'ארד קושנר, יועצו של טראמפ, והשליח לשעבר גרינבלט, קוראים להמתין עם החלת הריבונות - עד לאחר הבחירות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 30/01/20 07:59 ד בשבט התשפ

התקפלות: "לא להחלת ריבונות לפני הבחירות"
טראמפ ונתניהו בהצהרה על התכנית, צילום: קובי גדעון, פלאש 90

תיראו מופתעים. אחרי הטקסים המרשימים בוושינגטון, התדרוכים וההצהרות הראוותניות, נראה כי החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון תחכה עוד לא מעט זמן. על אף שראש הממשלה הצהיר כבר ביום שלישי בערב כי בישיבת הממשלה הקרובה יביא את החלת הריבונות לאישור בממשלה, כבר למחרת הצהיר השר יריב לוין כי "צריך זמן להתכונן", וכי אין אפשרות טכנית לאשר את הנושא בממשלה כל כך מהר, הולך ומתברר שגם האמריקאים לא מתלהבים, בלשון המעטה, מצעדים חד צדדיים לפני הבחירות.

חתנו ויועצו של טראמפ, ג'ארד קושנר, אמר אמש (ד') בריאיון לאתר 'Gzero' כי "נראה מה יקרה. התקווה היא שהם יחכו עד אחרי הבחירות". על השאלה האם הממשל תומך בהחלת הריבונות כבר כעת, השיב בשלילה: "לא, הסכמנו איתם על הקמת ועדה שתכין את המפה. משמעות בקעת הירדן יכולה להיות הרבה מאוד דברים, ואני רוצה שכל הפרמטרים יוגדרו ואז נדע גם מה ההקפאה".

ניסיון אחרון? קושנר ונתניהו

קושנר ונתניהו. מים צונניםצילום: פלאש 90. עמוס בן גרשום

עוד הוסיף קושנר: "בינתיים זה רק מסמך תנאים, ואנחנו צריכים לעבוד במשך חודשים כדי להפוך זאת למסמך שנרגיש טוב בנוגע אליו. אז אני מקווה שהם יחכו, לדעתי צריך שתהיה ממשלה ישראלית כדי להתקדם. נראה מה יקרה".

גם השליח האמריקאי למזרח התיכון לשעבר, ג'ייסון גרינבלט, שנחשב לאחד מאדריכלי ההסכם, שפך מים קרים על ההתלהבות בישראל. בנאום שנשא בפני ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה אמר גרינבלט כי "צריך לעבור את הבחירות בישראל. עד אז לא יהיו התקדמויות בנושא התכנית. נהיה חייבים להמתין ולראות. יש עוד הרבה עבודה שנצטרך לעשות מול ישראל, אבל בירושלים די מאוחדים בנושא הזה".

ההתקפלות המהירה ניכרת גם בתדרוכים שיצאו מסביבת ראש הממשלה נתניהו, כאשר גורם בפמליה אמר אמש כי "במשרד ראש הממשלה עובדים במרץ על הכנת ההחלטה. מדובר בעבודת מטה מורכבת שכוללת בין השאר מפות ותצלומי אוויר ומקווים להשלים אותה בהקדם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן