יריב לוין מבהיר: "לא נחיל ריבונות כבר ביום ראשון"

שר התיירות, שנמצא עם ראש הממשלה בוושינגטון, מבהיר כי מבחינה טכנית אין אפשרות להביא את התכנית לממשלה כבר בתחילת השבוע: "היעד שלנו - הימים הקרובים". ותוקף את בנט: "חכמה מאוד קטנה לשבת בישראל ולדבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/20 08:55 ג בשבט התשפ

יריב לוין מבהיר: "לא נחיל ריבונות כבר ביום ראשון"
השר יריב לוין, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

החלטת ממשלה על החלת ריבונות כבר ביום ראשון? לא כל כך מהר. שר התיירות, יריב לוין, הנמצא עם ראש הממשלה נתניהו בוושינגטון, מבהיר הבוקר (ד') בראיון ל'כאן', כי השלב הראשון ב'תכנית המאה' - החלת הריבונות על ההתיישבות, לא תגיע לאישור הממשלה כבר בתחילת השבוע.

"להערכתי זה לא יגיע ביום ראשון מהטעם הפשוט שיש צורך לעשות את עבודת ההכנה. גם יש צורך צורך להביא את ההצעה בפני היועמ"ש ולתת לו לבחון את הדברים. היעד שלנו לעשות את זה בימים הקרובים. אבל ממש ביום ראשון מבחינה טכנית לא נוכל". אמר לוין.

על הסיכוי שהפלסטינים יסכימו לאמץ את התכנית אמר שר התיירות כי "טראמפ הוכיח לא פעם בעבר שהוא מצליח לעשות דברים שאנשים חשבו שהם בלתי אפשריים. אלה יהיו פלסטינים אחרים מאלה שאנחנו מכירים אם הם יקבלו את שורת הדרישות שלו. אמרנו בצורה ברורה שאנחנו רוצים וזה הכרחי לדון ולהגיע להסדר על בסיס התוכנית. ממשלת ישראל ניהלה מו"מ בעבר על תוכניות פחות טובות ממנה, תוכנית טראמפ מתחשבת באינטרסים של ישראל. היא מציבה שורה ארוכה של תנאים שייקח עוד שנים עד שהפלסטינים יסכימו להיעתר להם".

נתניהו וטראמפ בהכרזה, אמש

נתניהו וטראמפ בהכרזה, אמשצילום: קובי גדעון, פלאש 90

לוין שלח מסר לערביי ישראל: "נקבע עיקרון שאומר שבהסכמת הצדדים אפשר יהיה להעביר שטחים מאוכלסים ולא רק ריקים. זה דבר חשוב שאומר לציבור הערבי בישראל – הגיע הזמן שיחליטו אם לראות את עצמם אזרחי מדינת ישראל. אני חושב שהם צריכים לעשות חשבון נפש גדול בעיקר מול ההנהגה שלהם".

בתגובה לדבריו של שר הביטחון, נפתלי בנט, שהסתייג אמש מחלקים בתכנית, אמר לוין כי מדובר בפופוליזם: "זו חוכמה קטנה לשבת בישראל ולהגיד לרה"מ 'כל הכבוד על מה שקיבלת, את זה אנחנו ניקח. אבל לדברים הקשים אנחנו נתנגד ונעשה מהלך פופוליסטי שאין מאחוריו כלום'. יש לנו הזדמנות חסרת תקדים להבטיח את קיומה של ההתיישבות ואסור להפסיד אותה".