נתניהו בתקשורת הזרה: "גם הפלסטינים יבינו שלא תהיה להם עסקה טובה יותר"

ראש הממשלה התראיין לרשת פוקס ניוז והתייחס לעסקה המאה. ראש הממשלה הבהיר כי הוא מוכן לפשרות אך הסביר שהפלסטינים צריכים לבצע את הצעד הראשון. "זו תכנית קונקרטית שיכולה לעבוד"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 29/01/20 16:51 ג בשבט התשפ

נתניהו בתקשורת הזרה: "גם הפלסטינים יבינו שלא תהיה להם עסקה טובה יותר"
נתניהו וטראמפ. תוכנית קונקרטית, צילום: צילום מסך מיוטיוב

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתראיין היום (ד') לרשת פוקס ניוז האמריקנית ומתייחס לתכנית המאה אותה הציג אמש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וגם לאיום הביטחוני הנשקף מאיראן. בפתח דבריו נתניהו מסביר כי התכנית האמריקנית תדרוש וויתורים ופשרות משני הצדדים, אך הוסיף "אני מוכן פשרות אלו, למען השלום". עוד הוסיף נתניהו כי "הפלסטינים כרגע דוחים את העסקה, אך בהמשך הם יבינו שהם לא יקבלו עסקה טובה יותר. נוכל להתקדם ביחד, וזו תכנית קונקרטית שיכולה לעבוד."

נתניהו ביקש להתייחס לפוטנציאל הגלום בעסקה שטארמפ הניח אמש על השולחן ואמר: "יש עוד דרך ארוכה כדי שנגיע לשלום, אבל הפלסטינים צריכים לקחת את הצעד הראשון בדרך לשמה. צריך לתת להם חזון – ואני חושב שזה בדיוק מה שהנשיא טראמפ עשה. ברגע שנקבע את הכיוון, נוכל להגיע לשם".

כמו כן, התייחס ראש הממשלה לחיסול מפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני ואמר: "אנשים לא מבינים כמה החיסול של מי שהיה הטרוריסט המסוכן ביותר בעולם ישפיע על העולם. סולימאני השתמש בכסף שנועד לעזור לעמו כדי לחזק את המיליציות השיעיות ולהגביר את ההתבססות האיראנית. הוא בעצם הוביל תהליך של כיבוש המזרח התיכון. חיסולו הנחית מכה משמעותית על איראן".