גנץ המריא לוושינגטון: "נחליף דברים עם הנשיא טראמפ"

יו"ר כחול לבן המריא לבירת ארה"ב, וצפוי להיפגש עם טראמפ ביום שני, בנפרד מראש הממשלה נתניהו. מיד לאחר מכן יחזור לישראל, לקראת הדיונים בכנסת על חסינות ראש הממשלה. לפיד: "האמריקאים הבינו מי ראש הממשלה הבא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/20 08:15 כט בטבת התשפ

גנץ המריא לוושינגטון: "נחליף דברים עם הנשיא טראמפ"
בני גנץ נואם, אמש בגני התערוכה, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, המריא הבוקר (א') לוושינגטון בירת ארה"ב, לקראת פגישתו עם הנשיא טראמפ מחר, לקראת הצגת 'עסקת המאה', תכנית השלום של הנשיא האמריקאי למזרח התיכון. גנץ הוזמן יחד עם ראש הממשלה נתניהו, והחליט בתחילה שלא להצטרף לנסיעה, כדי שלא ייתפס כנספח לראש הממשלה, אך אמש הודיע בנאום כי ייפגש בנפרד עם הנשיא טראמפ, ושינה את החלטתו.

לפני המראתו לוושינגטון אמר גנץ: "אנחנו נוסעים לוושינגטון לפגוש את הנשיא טראמפ. נשמע ממנו על התוכנית ונחליף איתו דברים, אבל את מה שנעשה בתוך החדר - נשאיר לתוך החדר"

בנאומו אמש בגני התערוכה אמר יו"ר כחול לבן: "בתיאום עם הממשל האמריקני, נעניתי להזמנתו האישית הנפרדת והמכובדת של הנשיא טראמפ להפגש עימו ביום שני כראש המפלגה הגדולה ביותר בישראל ואני מודה לו על ההזמנה החשובה הזו. בתום פגישתנו החשובה אשוב לישראל כדי להוביל מקרוב את הדיונים הנוגעים להסרת החסינות של נתניהו".

טראמפ בביקורו הקודם בישראל

טראמפצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

במערכת הפוליטית זכה גנץ למחמאות על כך שהתחמק מהתרגיל שרקחו לו, כביכול,  נתניהו וטראמפ, כאשר מצד אחד לא יכול היה לסרב להזמנה מוושינגטון, ומן הצד השני לא רצה להיתפס כנספח לנתניהו. גנץ אמור היה לשבת בנאומו של ראש הממשלה, אך הודיע לאנשיו של טראמפ כי הדבר לא יקרה בשום אופן. אמש, כאמור, הודיע כי ייפגש בנפרד עם הנשיא.

מס' 2 של גנץ, ח"כ יאיר לפיד, אמר הבוקר בראיון בגל"צ כי "האמריקאים מכירים את הפוליטיקה הישראלית והבינו שהם צריכים לדבר עם מי שהוא כנראה ראש הממשלה הבא. זה היה נדמה בעיניי, כמו בעיני כל מי ששמע על זה, שנתניהו מנסה לעשות סיבוב פוליטי, וזה הסתובב עליו. נגמר סיפור ה'ליגה אחרת'. עידן נתניהו הסתיים כי במקום לעסוק בדברים הרציניים הוא עסוק בתרגילים".