טראמפ: "הפרטים של עסקת השלום - ספוקלציות"

נשיא ארה"ב צייץ כי הזמין את ראש הממשלה ואת יו"ר כחול לבן לפגישה בבית הלבן בשבוע הבא, והבהיר כי הדיווחים על פרטים מ'עסקת המאה', הם ספקולציות בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/20 22:56 כו בטבת התשפ

טראמפ: "הפרטים של עסקת השלום - ספוקלציות"
דונלד טראמפ, צילום: shutterstock

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אישר הערב (ה') בחשבון הטוויטר שלו כי הזמין את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואת יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לפגישה בבית הלבן. טראמפ לא התייחס לסיבת ההזמנה ואף הדגיש כי כל דיווח בנושא הוא השערה בלבד.

"ארצות הברית מצפה לקבל את ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ בבית הלבן", צייץ טראמפ. הוא הוסיף כי "חשוב לומר: הדיווחים על פרטי או תזמון פרסום תכנית השלום שלנו הם בעיקר ספקולטיביים".

מוקדם יותר פרסם הבית הלבן הודעה רשמית על ההזמנה לנתניהו ולגנץ: "הנשיא דונלד טראמפ יקבל בברכה את ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגיע לבית הלבן ב-28 בינואר. גם בני גנץ נענה להזמנת הנשיא ויגיע לוושינגטון".
עוד נאמר בהודעת הבית הלבן כי "ארה"ב וישראל הן שותפות חזקות, וביקור ראש הממשלה הוא הזדמנות לדון באינטרסים המשותפים שלנו לביטחון אזורי ולאומי".

נתניהו ופנס בשגרירות ארה"ב, הערב

נתניהו ופנס בשגרירות ארה"ב, הערבצילום: קובי גדעון, לע"מ

סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, המבקר בישראל במסגרת פורום השואה הבינלאומי, נפגש הערב עם ראש הממשלה נתניהו בשגרירות האמריקאית בירושלים, ואמר כי ההצעה להזמין את גנץ הייתה של נתניהו. "הנשיא טראמפ ביקש להזמין את נתניהו לבוא לבית הלבן כדי לדון בעניינים אזוריים ועל האפשרות של שלום בארץ הקודש", אמר פנס.

לדברי סגן הנשיא, ראש הממשלה נתניהו הוא זה שביקש להזמין גם את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, וכי הוא קיבל את ההזמנה: "בהצעתו של ראש הממשלה, הזמנתי גם את בני גנץ יו"ר כחול לבן. הוא קיבל את ההזמנה להצטרף לנתניהו בבית הלבן", אמר פנס.