מנהיג עומאן הלך לעולמו, נתניהו שלח תנחומים

קאבוס בן סעיד, סולטן עומאן שבמפרץ הפרסי, הלך לעולמו בגיל 79. הוא שלט במשך קרוב ל-50 שנה והוביל מדיניות פייסנית ביחס למערב. בשנה שעברה אירח את ראש הממשלה, שפרסם הודעת ניחומים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/20 18:22 יד בטבת התשפ

מנהיג עומאן הלך לעולמו, נתניהו שלח תנחומים
קאבוס בן סעיד, סולטן עומאן שהלך לעולמו, צילום: U.S. Air Force Tech - ויקיפדיה

המנהיג הידידותי הלך לעולמו. קאבוס בן סעיד, סולטאן עומאן, השוכנת בדרום המפרץ הפרסי, הלך לעולמו במהלך השבת, והוא בן 79, לאחר שסבל במשך שנתיים ממחלת הסרטן. קאבוס שלט במשך 49 שנים, ונחשב למנהיג מתון וידידותי למערב. באוקטובר 2018 אירח את ראש הממשלה נתניהו לביקור שהיה חשאי בתחילה, אך התפרסם לאחר מכן. 

ראש הממשלה נתניהו פרסם הודעת תנחומים לעם בעומאן וכתב: "אני שולח תנחומים לעם בעומאן ומשתתף בצערו הכבד על לכתו של הסולטאן קאבוס בן סעיד. לפני כשנה הוא הזמין את רעייתי ואותי לביקור חשוב ומרגש מאין כמוהו, בו הציע את סיועו לקידום השלום והיציבות באיזור".

עוד כתב ראש הממשלה: "קאבוס היה מנהיג דגול שפעל ללא לאות למען קידום השלום והיציבות באיזורנו. תחת מנהיגותו, עומאן הפכה למדינה מרכזית ומתקדמת.  
אני מברך את הסולטאן החדש הית'ם בן טארק על מינויו ועל דבריו כי מדיניות החוץ של עומאן ופעילותה למען השלום באיזור ימשכו".

את מקומו של קאבוס יירש בן דודו, היית'ם בן טארק. קאבוס לא הותיר אחריו צאצאים. בעומאן הוכרזו בעקבות מותו שלושה ימי אבל, והדגל יורד לחצי התורן למשך 40 יום