דיון בנושא הכורדים יתקיים בכנסת

ח"כ צבי האוזר יזם דיון בכנסת בנושא מצוקתם של הכורדים בצפון סוריה, למול הפלישה הטורקית והאיומים באזור: "כמדינת לאום של המיעוט האתני במזרח התיכון, מחויבת הכנסת להשמיע קול ברור אל מול המתרחש בסוריה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/11/19 10:25 ח בחשון התשפ

דיון בנושא הכורדים יתקיים בכנסת
פליטים כורדים. ארכיון, צילום: shutterstock

ביוזמתו של ח"כ צבי האוזר (כחול לבן), יחד עם חברי הכנסת גדעון סער (הליכוד) ואלי אבידר (ישראל ביתנו), הכנסת תדון היום (ד') לראשונה במצב הכורדים בצפון סוריה מאז נסיגת ארצות הברית והפלישה הטורקית לשטחי האוטונומיה הכורדית.

עד כה, הכנסת לא התכנסה ולא יזמה דיון בעניין הכורדים למרות שהנושא נדון ברוב הפרלמנטים של העולם המערבי. בעוד הפרלנט האירופאי, בית הנבחרים בארה"ב, ופרלמנטים רבים באירופה גינו את התוקפנות הטורקית בצפון מזרח סוריה, הכנסת טרם כינסה דיון בנוגע לכך וטרם גיבשה את עמדתה הרשמית של ישראל בנושא זה. 

בהצעה הדחופה לסדר היום שאושרה על ידי נשיאות הכנסת נכתב כי "כמדינת לאום של המיעוט האתני במזרח התיכון, מחויבת הכנסת להשמיע קול ברור אל מול המתרחש בסוריה", לדברי המציעים, מהלך כזה יזכר היסטורית וערכית לזכותה של ישראל. 

ח"כ צבי האוזר

ח"כ צבי האוזרצילום: הדס פרוש, פלאש 90

בנוסף, מופיעה בהצעה דרישה לדון בנושא בהיבטיו האסטרטגים:  "המשך קיומה של אוטונומיה כורדית דה-פקטו הוא אינטרס ישראלי. ברמה הגיאו-אסטרטגית, זהו הבלם האחרון שנותר במסדרון היבשתי בין טהרן לקונייטרה עליו עומלת איראן כבר מספר שנים".

להצעה הדחופה לסדר הצטרפו ח"כ גדעון סער מהליכוד וח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו.