טראמפ לארדואן: אל תהיה טיפש

נחשף מכתב ששלח נשיא ארה"ב לנשיא טורקיה, עוד לפני תחילת המבצע של הטורקים נגד הכורדים בסוריה, שעלה עד כה בחיי מאות: "ההיסטוריה תזכור אותך כשטן, בוא נעבוד על עסקה טובה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/19 08:49 יח בתשרי התשפ

טראמפ לארדואן: אל תהיה טיפש
טראמפ וארדואן, בשנה שעברה, צילום: shutterstock

נסוג מסוריה - אך ניסה למנוע את הפלישה הטורקית. רשת פוקס האמריקאית חשפה הלילה (ה') מכתב ששלח נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ לנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, בו הציע לו להגיע להסדר בנושא הכורדים בסוריה. כזכור, כוחותיה של ארה"ב נסוגו מהאזור בסוריה שהיה בשליטה כורדית, ופתחו את הדרך למבצע רחב היקף של טורקיה נגד הכוחות הכורדים, מבצע שהביא עד כה למאות אלפי עקורים ולמאות הרוגים כורדים.

מהמכתב עולה כי נשיא ארה"ב, שספג ביקורת קשה על הפקרת הכורדים לחסדיו של הנשיא הטורקי, ניסה להגיע להסכם עם ארדואן בנושא: "אתה לא רוצה להיות אחראי על טבח אלפי בני אדם, ואני לא רוצה להיות אחראי להרס הכלכלה הטורקית - ואעשה זאת!" כתב טראמפ.

בהמשך הוסיף: "אל תאכזב את העולם, אתה יכול להשיג עסקה טובה". וקרא לו להגיע להסכם עם הכורדים: "ההיסטוריה תביט עליך בחיוב אם תסיים את זה בדרך הנכונה וההומנית. אם דברים טובים לא יקרו, היא תביט עליך לנצח כשטן. אל תהיה קשוח, אל תהיה טיפש!. אתקשר אליך בהמשך".

היום יגיע לישראל מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו, המבקר בימים אלו במזרח התיכון. פומפאו, שיגיע מאנקרה בירת טורקיה, ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו ויעדכן אותו על הנעשה בגזרה הסורית-טורקית-כורדית. בישראל הביעו בשבועות האחרונים חשש רב מהשלכות הנסיגה האמריקאית מסוריה.