מיליוני שקלים לארגוני הסברה פרו-ישראליים

תכנית חדשה של המשרד לנושאים אסטרטגיים תעניק שישה מיליון שקלים לארגונים שונים הנאבקים בתנועות החרם על ישראל ובאנטישמיות בעולם. השר ארדן: "נמשיך להציג לעולם את האמת על ישראל הצודקת"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/11/19 08:58 ח בחשון התשפ

מיליוני שקלים לארגוני הסברה פרו-ישראליים
מאבק באנטישמיות. הפגנה של ה-BDS באמסטרדם. ארכיון, צילום: shutterstock

המשרד לנושאים אסטרטגיים מפרסם היום (ד') קול קורא ל'תכנית תמיכות' בסך של 2 מיליון ש"ח שיועברו לארגונים ישראליים הנאבקים בדה-לגיטימציה ובחרם כנגד מדינת ישראל. צעד זה הוא חלק ממהלך של המשרד לנושאים אסטרטגיים שהחל בשנה האחרונה, ובמסגרתו יאושרו בקרוב כ-6 מיליון ₪ לארגונים פרו-ישראליים ממדינות רבות בעולם לטובת פעילות תמיכה בישראל ברשתות החברתיות ברחבי העולם.

הקול הקורא שפורסם היום ממשיך את המהלך הבינלאומי, ופונה הפעם לארגונים הפועלים מתוך ישראל. מטרת המהלך היא לטפל בשתי בעיות יסוד בהסברה הישראלית: מיעוט התכנים שמציגים את הפנים האמיתיות של מדינת ישראל ברחבי העולם ובשלל שפות, וחוסר היכולת הכלכלית של ארגונים פרו-ישראליים לקדם את התכנים שלהם ברשתות החברתיות.

במשרד לנושאים אסטרטגיים מאמינים כי התכנית צפויה לחזק את פעילות ארגוני ההסברה, הן בהפקת תכנים איכותיים, והן בקידומם. באמצעות הפעילות יהיה ניתן להגביר את ההזדהות עם ישראל, לחשוף את שקרי ה-BDS, ולגייס פעילים פרו-ישראליים נוספים למאבק בדה-לגיטימציה ובחרם כנגד ישראל.

בקול הקורא שהופץ לציבור נכתב כי המשרד יתמוך בסרטונים שיופקו באחד או יותר מהנושאים הבאים ובשפות  שונות (אנגלית, צרפתית, ספרדית, פורטוגזית, גרמנית, הולנדית, דנית, שבדית, נורבגית, איטלקית):

  • מאבק באנטישמיות ושיח שנאה והסתה שמטרתם לייצר דה-לגיטימציה לישראל.
  • מאבק בחרם תרבותי, כלכלי ואקדמי על ישראל (למשל: הצגת תרומת האקדמיה הישראלית למדע העולמי או הצגת ישראל כמוקד אטרקטיבי לשוחרי תרבות).
  • חשיפת הפנים החיוביות של המציאות הישראלית לעולם בנושאים כגון: מאפייני דו-קיום, חופש דת, רב תרבותיות בישראל וכד'.

השר לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, אמר על התכנית: "עוד מהלך חשוב לסיוע להסברה הישראלית בעולם. לאחר שהשקנו תוכנית מענקים לארגונים מחו"ל, הפועלים ברשת, היום אנחנו משיקים תוכנית מענקים לעשרות ארגונים ישראליים הנלחמים ברשת למען תדמיתה של ישראל. נמשיך להציג לעולם את האמת על ישראל הצודקת ולהילחם בשקרים ובהסתה של ארגוני ה-BDS".