נציגי של טראמפ השתתפו באירוע בעיר דוד: "מה שגילו כאן - זו האמת"

'דרך עולי הרגל' שאורכה כ-700 מטר, הוליכה עולי רגל מבריכת השילוח אל בית המקדש, ותשמש את מבקרי מרכז המבקרים של עיר דוד, נחנכה. השגריר באו"ם דנון: "עדות נוספת לקשר של העם היהודי לבירתו הנצחית ירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/19 18:14 כז בסיון התשעט

נציגי של טראמפ השתתפו באירוע בעיר דוד: "מה שגילו כאן - זו האמת"
עיר דוד, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעיר דוד נחנך היום (א') הרחוב ההרודיאני ("דרך עולי הרגל"). התעלה שנחשפה לפני מספר שנים, שאורכה כ-700 מטר, והוליכה מברכת השילוח אל הר הבית ובית המקדש.

שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון, שהשתתף באירוע, אמר כי "מדובר במיצג היסטורי מרהיב המהווה עדות נוספת לקשר של העם היהודי לבירתו הנצחית ירושלים". השגריר דנון, שמבקר בימים אלו בישראל, השתתף באירוע לצד השליח של ממשל טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, ושגריר ארה"ב בישראל דייויד פרידמן.

השגריר פרידמן אמר באירוע: "הקשר בין ארצות הברית וישראל הוא חזק ויציב ולא ניתן לערעור. מה שחפרו כאן וגילו כאן זו האמת, ועל האמת לא ניתן לערער". פרידמן הוסיף עוד: "עיר דוד מחזירה את ירושלים הקדומה לחיים. המנהרה מאפשרת לכל אחד מאיתנו לצעוד בשבילים בהם צעדו נביאי ישראל ונתנו קול לרעיונות מהפכניים של חופש וזכויות אדם, רעיונות אשר הפכו להיות בסיס אינטלקטואלי וחוקתי לאומתנו".
השגריר האמריקאי אמר כי, "זוהי זכות ייחודית עבורנו כאמריקאים לצעוד יחד עם עמיתנו הישראלים, על דרך עולי הרגל הנחשפת מחדש, במקום בו צעדו אבות אבותינו המשותפים בתפילה ובברכה". 

השגריר דייויד פרידמן עם שגריר ישראל באו"ם דנון בעיר דוד

השגריר דייויד פרידמן עם שגריר ישראל באו"ם דנון בעיר דודצילום: דוברות

במקביל לטקס התקיימה הפגנה של תנועת 'שלום עכשיו', נגד ה'כיבוש' הישראלי בעיר דוד. בתגובה אמר השגריר באו"ם דנון: "קיום הפגנות והפצת עובדות מסולפות לא ישנו את האמת ההיסטורית ולא ינתקו את הזיקה הבלתי מעורערת שלנו לליבו של העם היהודי. אמשיך להביא לכאן משלחות של עשרות דיפלומטים מרחבי העולם".

הרחוב ההרודיאני שימש את עולי הרגל להגעה לבית המקדש ועובר בין ברכת השילוח שבמורדות עיר דוד, דרך חניון גבעתי, שבמעלה עיר דוד, ועד לגן הארכאולוגי דוידסון שצמוד לכותל המערבי.

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) אמר בתגובה להשתתפות השגריר פרידמן והשליח גרינבלט: "השתתפותם של פרידמן וגרינבלט במסיבת המתנחלים של עמותת אלע"ד בסילוואן מדגימה היטב את מדיניות ארה"ב בימי טראמפ. איפה שאפשר לחרחר מלחמה, יחרחרו, איפה שאפשר לשדוד אדמה, יתמכו, איפה שאפשר להצית שנאה, יגישו גפרור".

משרד החוץ הירדני פרסם הודעה המגנה את ישראל בעקבות פתיחת המנהרה, כיוון שהיא עוברת מתחת לבתי התושבים בשכונת סילוואן.