יועצו של טראמפ בישראל: "לאיראן לא יהיה נשק גרעיני אף פעם"

היועץ לביטחון לאומי בולטון הגיע לישראל ונועד עם ראש הממשלה, על רקע המתיחות בין איראן לארה"ב. נתניהו: "הברית בין ישראל וארה"ב נמצאת בשיא של כל הזמנים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/06/19 12:49 כ בסיון התשעט

יועצו של טראמפ בישראל: "לאיראן לא יהיה נשק גרעיני אף פעם"
נתניהו ובולטון, צילום: חיים צח, לע"מ

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון בולטון, הגיע לביקור בישראל ונפגש עם ראש הממשלה נתניהו. השניים נשאו הבוקר (א') הצהרות לפני פגישתם, על רקע המתיחות בין ארה"ב ואיראן במפרץ הפרסי, והפלתו של מטוס הביון האמריקאי בשבוע שעבר. 

"איראן שואפת לייצר נשק גרעיני ומפתחת את יכולות משמרות המהפכה", אמר בולטון. "אף אחד לא העניק לאיראן רישיון ציד. היא מעבירה טילים ואמצעי לחימה לעיראק, סוריה, לבנון, תימן ואפגניסטן - וממשיכה לאיים באגרסיביות נגד ישראל ובעלות בריתנו במדינות המפרץ. הסימנים מראים שאיראן היא לא אומה שמחפשת שלום".

עוד אמר היועץ לביטחון לאומי, הנחשב לאחד המקורבים ביותר לנשיא טראמפ: "איראן, וכל מדינה עוינת אחרת, לא יכולה לראות בארצות הברית מדינה חלשה. כפי שהנשיא אמר ביום שישי - הצבא שלנו מוכן לפעולה. אל תבלבלו זהירות עם חולשה. הטלנו סנקציות אתמול בלילה - ובקרוב, אני מקווה, יגיעו חדשות. לאיראן לא יהיה נשק גרעיני אף פעם. לא נגד ארה"ב - ולא נגד העולם".

נתניהו ובולטון בפגישה

נתניהו ובולטון בפגישהצילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה נתניהו הודה לבולטון על ביקורו והתייחס גם הוא לסוגיה האיראנית: "זמן רב לפני מעשי התוקפנות של איראן בשבועות האחרונים, ביניהם המתקפות על מכליות נפט והפלתו של מל"ט אמריקני, כוחות איראניים ירו עשרות טילים לשטח ישראל ושיגרו מל"טים לשטחה האווירי של ישראל. איראן גם ירתה טילים עמוק אל תוך השטח הסעודי ובאמצעות בנות חסותה העמידה בסכנה נתיבי שייט בינלאומיים. כל זה קרה לפני חודשים ושנים, אחרי העסקה אבל לפני האירועים האחרונים. איראן נמצאת בעיצומו של קמפיין תוקפנות. 

"אלה שמתארים את הפעולות האחרונות ככאלה שפתחו "קן צרעות" כביכול, חיים על כוכב אחר. למעשה, הדבר היחיד שהשתנה עבור אלה מאתנו שחיים במזרח התיכון, הוא לא שאיראן תוקפת את שכנותיה או נוקטת בצעדי תוקפנות פרועים. מה שחדש הוא שעכשיו, בזכות סנקציות אמריקניות משתקות, איראן מתמודדת עם לחץ כלכלי חסר תקדים כתוצאה מתוקפנותה. לכן שמחתי לשמוע את הנשיא טראמפ מבהיר אתמול שהלחץ יימשך ואף יגבר". אמר ראש הממשלה.