איראן טוענת: יירטנו מל"ט אמריקאי

התקשורת האיראנית מדווחת כי משמרות המהפכה הפילו כל טיס בלתי מאוייש של צבא ארה"ב, מטוס הריגול הגדול בעולם. בארה"ב מכחישים: "אף מטוס אמריקני לא היה בשמי איראן היום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/19 08:18 יז בסיון התשעט

איראן טוענת: יירטנו מל"ט אמריקאי
הגלובל הוק RQ-4. המל"ט הגדול בעולם, צילום: shutterstock

מכה לחיל האוויר האמריקאי או פרופגנדה איראנית? התקשורת באיראן מדווחת הבוקר (ה') כי משמרות המהפכה הפילו מטוס ריגול אמריקאי, כלי טיס בלתי מאויש מסוג גלובל הוק RQ-4, שהוא מטוס הביון הגדול ביותר בעולם. על פי הדיווחים מטוס הריגול יורט מעל מחוז הורמוזגן, בדרום המדינה.

נציג מטעם צבא ארה"ב סירב להגיב ישירות לדיווח, אך אמר לסוכנות הידיעות AP: "אף מטוס אמריקני לא היה בשמי איראן היום". כלומר לא הכחשה ישירה שמטוס אמריקאי הופל, אלא רק שהוא לא פעל בתחום האווירי האיראני, ואפשר שהיה מעל המים הבינלאומיים, סמוך למחוז המדובר.

כזכור, בשבועות האחרונים חלה הסלמה ביחסי ארה"ב ואיראן, על רקע הפעילות במי המפרץ הפרסי נגד מכליות נפט, שיוחסה לאיראן, על אף שזו הכחישה בתוקף. מוקדם יותר השבוע דיווחה מדינת האייטולות על חשיפת רשת ריגול אמריקאית במדינה, ובהמשך הורה הפנטגון לשלוח אלף חיילים לאזור. "התקיפות האיראניות האחרונות מאשרות את המודיעין המהימן שקיבלנו על ההתנהגות עוינת של כוחות איראניים ושלוחיהם, המאיימים על אזרחים ואינטרסים אמריקאים באזור", אמר שר ההגנה האמריקאי, פטריק שנהאן, שמאז הספיק להודיע על סיום תפקידו.

בצבא ארה"ב פרסמו תיעוד שלטענתם מוכיח כי הצבא מאהרן ארחאי לתקיפת המיכליות: "על סמך הראיות והמשאבים הדרושים להסרה מהירה של חומר הנפץ שלא התפוצץ, איראן אחראיות לפיגוע"..