נציגים ישראלים לא יוזמנו לוועידה הכלכלית בבחריין

הבית הלבן אישר כי לא יוזמנו נציגים מישראל ל'סדנה הכלכלית' שתתקיים בבחריין בשבוע הבא, כחלק מ'עסקת המאה' של הנשיא טראמפ. הפלסטינים כבר הודיעו כי יחרימו את הוועידה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/06/19 21:25 יד בסיון התשעט

נציגים ישראלים לא יוזמנו לוועידה הכלכלית בבחריין
נשיא ארה"ב טראמפ, צילום: פלאש 90

האם 'עסקת המאה' של טראמפ הולכת ומתרחקת? בחדשות 13 פורסם הערב (ב') כי לוועידה הכלכלית בבחריין, שתתקיים בשבוע הבא, לא יוזמנו נציגים מישראל. שר האוצר כחלון אמור היה לייצג את ישראל בוועידה.

ה'סדנה הכלכלית', שתתקיים בבחריין בשבוע הבא, צפויה לעסוק בנושאים כלכליים במזרח התיכון ובהשקעות ברשות הפלסטינית, בעיקר של גורמים עסקיים ממדינות ערב. היא אמורה להוות את יריית הפתיחה ל'עסקת המאה' של הנשיא טראמפ, שמטרתה להוביל לשלום בין ישראל והפלסטינים. "הסדנה תאפשר דיונים על חזון ומסגרת מעשיים ושאפתניים לעתיד משגשג עבור העם הפלסטיני והאזור כולו" נאמר בהכרזה על קיומה, בחודש שעבר.

לאחר ההכרזה על קיום הוועידה, הודיעו הפלסטינים כי יחרימו אותה ולא ישלחו אליה נציגים: "אנו מזכירים שלא הסכמנו שאיש יערוך משא ומתן בשמנו. מי שמעוניין לשרת את האינטרס הפלסטיני צריך לכבד את העמדה הפלסטינית. הפוטנציאל הכלכלי הפלסטיני יוכל להתממש רק עם סיום הכיבוש הישראלי, ועם כיבוד המשפט הבינלאומי והחלטות האו"ם". נאמר בהודעת הרשות הפלסטינית.

תוקף את ארה"ב. אבו מאזן

לא יגיע. אבו מאזןצילום: פלאש 90

על פי הפרסום בחדשות 13, בכירים בבית הלבן הסבירו את ההחלטה שלא להזמין נציגים ישראליים לוועידה כי "במהלך הוועידה הכלכלית בבחריין אנחנו נציג את החזון הכלכלי שלנו עבור העם הפלסטיני ולכן אנחנו רוצים להתמקד על ההיבט הכלכלי ולא על ההיבט המדיני".

בבית הלבן עדכנו את ראש הממשלה נתניהו בהחלטה, ובכיר בלשכת ראש הממשלה אמר בתגובה לפרסום כי "אין לראש הממשלה שום טענות כלפי האמריקנים והוא סומך על שיקול דעתם בכל הנוגע לוועידה בבחריין".