עסקת המאה תקועה: הפלסטינים מסרבים לשלוח נציגים לוועידת השלום בבחריין

בכיר ברשות הפלסטינית הודיע רשמית כי נציגי אש"ף לא יגיעו לסדנת "שגשוג לשלום" בבחריין. הסדנה היא חלקה הכלכלי של תכנית המאה של הנשיא טראמפ

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/19 09:08 יח באייר התשעט

עסקת המאה תקועה: הפלסטינים מסרבים לשלוח נציגים לוועידת השלום בבחריין
אבו מאזן, צילום: flash 90

סאיב עריקאת, בכיר ברשות הפלסטינית, אישר הבוקר (ה') כי הרשות הפלסטינית, לא תיקח חלק בסדנה הכלכלית לעידוד השקעות ברשות שתתקיים בבחריין כחלק ראשון ב"עסקת המאה" של הנשיא טראמפ. בהודעת הרשות נאמר שכל פלגי אש"ף וכל הפלגים שאינם חלק מאש"ף, כולל המגזר הפרטי והאישים הלאומיים לא ישתתפו בכנס.

הסדנה אמורה להתקיים בבחריין ב-25 וב-26 לחודש הבא. לפי הבית הלבן ובחריין, סדנת "שגשוג לשלום" תעסוק בהגברת השקעות וביוזמות פוטנציאליות שצפויות להתאפשר בעקבות הסכם שלום עתידי שייחתם במסגרת "עסקת המאה" האמריקנית. "הסדנה תאפשר דיונים על חזון ומסגרת מעשיים ושאפתניים לעתיד משגשג עבור העם הפלסטיני והאזור כולו", נכתב בהודעה המשותפת. "אם הוא ייושם, יש לחזון פוטנציאל לשנות חיים באופן קיצוני ולהוביל את האזור בדרך לעתיד בהיר יותר".

סירובם של הפלסטינים מגיע למרות השתתפותם של בכירים במדינות ערב. שר הכלכלה הסעודי, מוחמד בן מזיד אל-תוויג'ירי,הודיע כי ישתתף בכנס שיערך בבחריין. בהודעה של המשרד, נכתב שמדובר בהמשך התמיכה העקבית בעם הפלשתיני. במקביל, גם משרד החוץ של איחוד האמירויות בירך על הוועידה הכלכלית, בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה. גם ישראל ועומאן צפויות ליטול חלק בכינוס.

ג'ראד קושנר, חתנו של הנשיא טראמפ ויוזם תכנית השלום, אמר כי הוועידה תהיה "הזדמנות להציג את הרעיונות שלנו ליצירת חיוניות כלכלית גבוהה יותר באזור". קושנר הוסיף כי מטרת הוועידה "לבנות קונצנזוס סביב הצעדים הטובים ביותר שהקהילה הבינלאומית יכולה לנקוט כדי לפתח את הבסיס לעתיד משגשג. העם הפלשתיני, יחד עם כל האנשים במזרח התיכון, ראויים לעתיד בכבוד ובהזדמנות לשפר את חייהם".