שגרירות נוספת תעבור לירושלים?

ראש ממשלת מולדובה הכריז כי שגרירות ארצו תעבור מתל אביב לירושלים, אך כלל לא ברור האם תהיה לו הסמכות לכך, כיוון שבמדינה מתחולל כאוס פוליטי, והנשיא מסרב לפנות את מקומו לאחר שלכאורה הפסיד בבחירות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 12/06/19 08:47 ט בסיון התשעט

שגרירות נוספת תעבור לירושלים?
שגרירות ארה"ב בירושלים, צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

האם שגרירות נוספת, שלישית במספר, תעבור לירושלים? ראש ממשלת מולדובה, פאבל פיליפ, פרסם אמש (ג') הצהרה רשמית בנושא: "אימצנו את ההחלטה להעביר את שגרירות הרפובליקה של מולדובה בישראל מתל אביב לירושלים", נאמר בהצהרת ראש הממשלה שהוסיף כי "עבדנו על כך זמן רב".

לכאורה מדובר בהישג מדיני חשוב נוסף לישראל, אך בפועל כלל לא ברור האם ראש הממשלה יוכל לעמוד בהצהרתו. במדינה הקטנה, השוכנת בין אוקראינה לרומניה, מתחולל בימים אלו כאוס פוליטי מוחלט. הבחירות שהתקיימו במדינה הסתיימו ללא הכרעה ברורה, והוקמה ממשלה בראשות ראש מפלגת האופוזיציה, מאיה סנדו, הנתמכת על ידי רוסיה, ארה"ב והאיחוד האירופי. 

ההערכות מדברות על כך שההכרזה על העברת השגרירות לירושלים מצד ממשלתו של פיליפ, מעידה על רצון לקיום צעדים שימצאו חן בעיני הממשל של דונאלד טראמפ. במקביל להכרזה על העברת השגרירות בישראל לירושלים, הכריזה ממשלתו של פיליפ גם על השלמת רכישת השטח לשגרירות האמריקאית במולדובה, נושא שנידון זמן רב במדינה, ומהווה צעד נוסף לקראת ארה"ב, מתוך תקווה שתעביר את תמיכתה לממשלת המעבר בראשות פיליפ.