התשובה לשקר הפלסטיני על ירושלים

השגריר הפלסטיני באו"ם מחה נגד ה'כיבוש הישראלי' בירושלים, שגריר ישראל דנון לא נשאר חייב: "ירושלים היא עיר המגנה על זכותם של כל המתפללים מכל הדתות להתפלל בשלום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/19 18:48 ח בסיון התשעט

התשובה לשקר הפלסטיני על ירושלים
השגריר באו"ם, דני דנון, צילום: יח"צ

עם ציון יום ירושלים פנה הנציג הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, למועצת הביטחון במכתב תלונה נגד מדינת ישראל שלדבריו "במשך חמישים ושתיים שנה מקיימת כיבוש בלתי חוקי בירושלים הגורם לסבל ולמצוקה בקרב העם הפלסטיני". מנסור קרא לחברות המועצה לקדם פעילות למען עצמאות עמו במדינת פלסטין שבירתה מזרח ירושלים והוסיף כי "אנחנו מפצירים בקהילה הבינלאומית לפעול לפני שנגיע לנקודת האל חזור למימוש המטרה".

בתגובה, השיב שגריר ישראל דני דנון במכתב לשגריר כווית באו"ם, מנסור אל אוטיאיבי (Mansour Ayyad Al-Otaibi), המכהן החודש כנשיא מועצת הביטחון, והסביר לו על הקשר הנצחי בין ירושלים לארץ ישראל, הסותר את דבריו של מנסור.

"מאז ימי דוד המלך, לפני 3,000 שנה, היהודים תמיד חיו, בנו והגנו על עיר הקודש. דור אחד דור, היהודים שמרו על נוכחותם בירושלים. כאשר הערבים דחו את החלטת האו"ם בשנת 47 הם תקפו את הרובע היהודי וגירשו את האוכלוסייה היהודית במקום ובמשך תשע עשר שנה הופרדה העיר העתיקה משכונותיה המערביות. רק ב-67 כשגברה ישראל על ניסיון ערבי נוסף לפגוע במדינה היהודית, הצליחה ישראל לאחד מחדש את ירושלים ולשחרר אותה".

ירושלים

ירושליםצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

דנון הוסיף במכתבו כי "במשך 52 השנים האחרונות ירושלים היא עיר המגנה על זכותם של כל המתפללים מכל הדתות להתפלל בשלום. מציאות זו באזורנו קיימת רק בישראל היהודית והדמוקרטית. הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תכיר בכך שירושלים היא בירת ישראל".