מתיחות גואה בין איראן לארה"ב: משחתות אמריקאיות הגיעו לאזור

שתי משחתות אמריקאיות מתקרבות לחופי איראן, לאחר שחצו את מיצרי הורמוז הסמוכים. לאזור מתקרבת גם נושאת מטוסים אמריקאית. מדיווחים בתקשורת האמריקאית עולה כי מנהיגי איראן בטוחים כי פני ארה"ב למלחמה - ונערכים בהתאם

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/05/19 10:09 יב באייר התשעט

מתיחות גואה בין איראן לארה"ב: משחתות אמריקאיות הגיעו לאזור
משחתת אמריקאית. ארכיון, צילום: shutterstock

המצב במפרץ הפרסי ממשיך להיות מתוח. שתי משחתות של הצי האמריקאי מתקרבות לחופי איראן, לאחר שחצו אמש (ה') את מיצרי הורמוז, המצויים בקצהו של חצי האי ערב, ומפרידים בין ערב הסעודית לאיראן. איראן חולשת על המיצרים, ואיימה יותר מפעם אחת בעבר כי לא תאפשר לאוניות אמריקאיות לעבור בהן, איום שטרם מומש בפועל.

המשחתות הללו, יחד עם התקרבותה לחופי איראן של נושאת המטוסים האמריקאית 'אברהם לינקולן' שהיתה באזור איטליה ונשלחה לאזור בשבוע שעבר, מהוות את שיאה של המתיחות הנוכחית בין איראן לארה"ב, שהחלה בשבועות האחרונים, על רקע מידע מודיעיני כי איראן צפויה לתקוף מטרות אמריקאיות במפרץ הפרסי.

בכיר במשרד ההגנה האמריקאי אמר לעיתון 'וול סטריט ג'ורנל' על התקרבות המשחתות לחופי איראן כי "זאת הייתה פריסת הכוחות השלווה ביותר זה זמן רב". על פי דיווח נוסף בעיתון, מנהיגי איראן מאמינים כי הצבא האמריקאי מתכנן לתקוף את איראן, ונערכים בהתאם, מה שכמובן לא תורם להרגעת הרוחות.