בצה"ל חוקרים: פעילים מפולין, אוסטרליה ובריטניה נהרגו בעזה

בתקרית חריגה בעזה, נהרגו 5 עובדי ארגון סיוע וביניהם גם אזרחים זרים. בצה"ל חוקרים את סיבת האירוע ובעולם תוקפים את ישראל. דובר צה"ל: "צה"ל החל בתחקור מעמיק של האירוע על ידי הדרגים הבכירים ביותר, לשם הבנת כלל הנסיבות של התקרית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/24 08:04 כג באדר ב' | עודכן בתאריך 02/04/24 10:31

בצה"ל חוקרים: פעילים מפולין, אוסטרליה ובריטניה נהרגו בעזה
עזה, ארכיון, צילום: Anas-Mohammed,Shutterstock

בתקרית חריגה בדיר אל בלח שבעזה נהרגו הלילה (ג') 5 פעילי הארגון "World Central Kitchen" המספק מזון לתושבי עזה. בין הפעילים שנהרגו גם אזרחים זרים מאירלנד, בריטניה, פולין ואוסטרליה. בעולם מתחילים במתקפות על ישראל סביב התקרית ובצה"ל הבטיחו לחקור את הסיבות לאירוע.

דובר צה"ל הגיב לאירוע: "בהמשך לדיווחים על האירוע הנוגע לעובדי ארגון WCK ברצועת עזה, צה"ל החל בתחקור מעמיק של האירוע על ידי הדרגים הבכירים ביותר, לשם הבנת כלל הנסיבות של התקרית. בצה"ל עושים מאמצים רבים כדי לאפשר מעבר בטוח של סיוע הומניטרי, ועובדים בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם ארגון WCK במטרה לתמוך במאמציהם לספק מזון וסיוע הומניטרי לתושבי רצועת עזה".

"קוראים לישראל לחקור במהירות מה קרה"

בבית הלבן הגיבו לתקרית והודיעו כי הם מצפים מישראל לקחת אחריות מלאה. אדריאן ווטסון, דוברת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אמרה: "אנו שבורי לב ומודאגים מאוד מהתקיפה. יש להגן על עובדי סיוע הומניטרי כשהם מספקים אותו - אנו קוראים לישראל לחקור במהירות מה קרה".

ראש ממשלת אוסטרליה: "יצרנו קשר עם השגריר הישראלי"

גם באוסטרליה הגיבו לתקרית וראש הממשלה האלבניזי אמר כי "אוסטרליה מצפה לאחריות מלאה על מותם של עובדי הסיוע, יצרנו קשר עם השגריר הישראלי". בארגון עצמו הגיבו בעמוד ה-X שלהם וכתבו: "אנו מודעים לדיווחים לפיהם חברי צוות שלנו נהרגו בהתקפה של צה"ל בעת שפעלו לתמיכה במאמצי משלוח המזון ההומניטריים שלנו בעזה. זו טרגדיה - עובדי סיוע הומניטרי ואזרחים לעולם לא צריכים להיות מטרה".