מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

קנדה בחרה בצעד חסר תקדים ובישראל תוקפים: "ההיסטוריה תשפוט"

על אף שלא הרבתה לתקוף את ישראל מאז פרוץ המלחמה, שרת החוץ של קנדה הודיעה כי מדינתה לא תאפשר יותר ייצוא נשק מקומי לישראל. שר החוץ כ"ץ הגיב בחומרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/24 22:09 ט באדר ב'

קנדה בחרה בצעד חסר תקדים ובישראל תוקפים: "ההיסטוריה תשפוט"
שרת החוץ הקנדית מלאני ג'ולי, צילום: Victor Mogyldea,Shutterstock

בעוד בישראל מתעקשים על פעולה צבאית ברפיח, מה שעומד במרכז חילוקי הדעות בינה ובין ארצות הברית, הלחץ העולמי כלפי ישראל גובר. הערב (ג') הודיעה קנדה על צעד חסר תקדים נגד ישראל ושרת החוץ של המדינה מלאני ג'ולי הודיעה כי מדינתה תאסור "על ייצוא נשק לישראל".

"ממשלת קנדה נוקטת בצעד שמערער על זכותה של ישראל להגנה עצמית"

בתוך כך, שר החוץ ישראל כ"ץ מגיב בחומרה להחלטה הקנדית ובהודעת משרד החוץ נכתב: "מצער שממשלת קנדה נוקטת בצעד שמערער על זכותה של ישראל להגנה עצמית מול מרצחי החמאס שביצעו פשעים נוראיים נגד האנושות ונגד אזרחים ישראלים חפים מפשע וביניהם זקנים, נשים וילדים.
ההיסטוריה תשפוט לחומרה את צעדה הנוכחי של ממשלת קנדה. מדינת ישראל תמשיך להילחם עד להשמדת החמאס והשבת כל החטופות והחטופים הביתה".

השר כ"ץ, תוקף את הקנדים. צילום: Yossi Aloni/Flash90

המשלחת הישראלית להרגעת האמריקאים

במטרה ליישב את סוגיית רפיח כמו גם סוגיות נוספות הנוגעות במלחמה, הודיע היום נתניהו על שליחת משלחת מיוחדת לארצות הברית לבקשת האמריקאים. המשלחת תכלול את ראש המל"ל הנגבי והשר דרמר. בהודעת לשכת ראש הממשלה נכתב: "לטובת המשך הלחימה ובעקבות בקשת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ראש הממשלה נתניהו ישגר לארה"ב את השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ואת ראש המל"ל צחי הנגבי".