דרמה בארה"ב: בית המשפט פסל את ריצתו של טראמפ לנשיאות

בית המשפט העליון של קולורדו פסל את האפשרות של הנשיא לשעבר להתמודד בבחירות במדינה בעקבות אירועי הקפיטול. הפסיקה מתבססת על סעיף 14 לחוקה, תחת סעיף המרדה. טראמפ: "ביידן הוא איום על הדמוקרטיה" | בית המשפט העליון של ארה"ב יכריע בסוגיה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 20/12/23 08:02 ח בטבת התשפד

דרמה בארה"ב: בית המשפט פסל את ריצתו של טראמפ לנשיאות
צילום: shutterstock

אירוע חסר תקדים בארצות הברית כאשר בית המשפט העליון של מדינת קולורדו פסק כי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לא יוכל להתמודד בבחירות לנשיאות במדינה וכי הקלפיות לא יכילו את שמו. הפסיקה מתבססת על התיקון ה-14 לחוקה האמריקנית תחת סעיף המרדה. הסעיף קובע כי מי שלקח חלק במרד נגד המדינה, לא יוכל להתמודד לתפקיד ציבורי כשהרקע לדברים הם אירועי הקפיטול שהתרחשו לאחר הפסדו של טראמפ לביידן.

טראמפ תוקף את ביידן: "סכנה לדמוקרטיה"

מי שייאלץ להכריע בנושא הוא בית המשפט העליון הפדרלי של ארצות הברית שהנושא יגיע לפתחו. טראמפ עצמו הגיב דרך דובר מטה הקמפיין שלו שאמר: "אנו בטוחים שבית המשפט העליון יפסוק לטובתנו וישים קץ לתביעות הלא-אמריקניות האלה".

המהומות בגבעת הקפיטול בארה"ב

המהומות בגבעת הקפיטול בארה"ב, צילום: shutterstock

בהמשך דיבר טראמפ גם בעצרת בחירות ותקף בחריפות את הנשיא ביידן. "ג'ו ביידן הוא איום על הדמוקרטיה" אמר טראמפ, "מוגש נגדי, כתב אישום עבורכם. לעולם לא נשכח. האויבים שלנו רוצים לקחת את החופש שלי כי אני לעולם לא אתן להם לקחת את החופש שלכם".

הנשיא ביידן

הנשיא ביידן, צילום: Ron Adar / Shutterstock.com