בתום הפגישה עם בלינקן הוחלט - לא ייכנס דלק לעזה

שר החוץ האמריקאי נועד עם חברי הקבינט המצומצם. במהלך הפגישה הוצגו לו חלקים מתוך סרט הזוועות מה - 7 לאוקטובר | צה"ל ממשיך בלחימה בעזה | משרד הבריאות מעדכן על 319 פצועים המאושפזים בבתי החולים נכון ליום , מהם 55 במצב קשה ו- 137 בשיקום

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/23 12:35 יט בחשון התשפד | עודכן בתאריך 03/11/23 13:07

בתום הפגישה עם בלינקן הוחלט - לא ייכנס דלק לעזה
הפגישה המורחבת עם בלינקן, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן נועדו היום (ו'), בפעם השלישית מאז פרוץ המלחמה, בקריה בתל אביב. השניים נועדו בארבע עיניים, ולאחר מכן התקיימה פגישה מורחבת יחד עם חברי קבינט המלחמה. בפתח הפגישה המורחבת ראש הממשלה נתניהו הציג למזכיר המדינה בלינקן ומשלחתו חלקים מהסרט שהוכן על ידי דובר צה"ל, המציג את הזוועות והטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. בסיומה פורסם כי הוחלט שלא להכניס דלק לעזה.

נתניהו ובלינקן

נתניהו ובלינקן, צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

הצהרת דובר צה"ל: "כוחות צה"ל מכתרים את עזה"

"כוחות צה"ל מכתרים את עזה מהאוויר, מהיבשה ומהים, מכתרים את העיר עזה וסביבתה", אמר היום (ו') דובר צה"ל, דניאל הגרי, בהצהרתו. "אנחנו ממשיכים במאמץ גם לשפוך עוד ועוד אור על האופן שבו חמאס עושה שימוש ציני באוכלוסייה. היום חשפנו הקלטה של גורם ממערכת הבריאות מעזה שמדבר עם כוחותינו ומתאר כיצד חמאס מחזיק במצבורי הדלק בבית החולים שיפאא' שבו הוא עושה שימוש טרור מובהק וגונב אותם מבית החולים".

עוד אמר: "בזמן שחמאס מאיים כי הדלקים בבתי החולים עומדים להיגמר, הוא גונב את הדלק הזה בעצמו מחולים ומטופלים למטרות טרור". לדבריו: "אנחנו נמצאים בהיערכות מצבעית רכבה בגבול הצפון. בדריכות מאוד מאוד גבוהה להגיב לכל אירוע שיתרחש היום ובימים שיבואו".

עוד האשים את איראן בניסיון להסית את ישראל מהמלחמה בעזה: "אנחנו ממשיכים להיות ממוקדים בהתקדמות של המלחמה בעזה"" הבהיר. וציין כי צה"ל פעל הלילה גם לסיכול הטרור ביו"ש.

לוחמי צה"ל ממשיכים לחשוף ולהשמיד מנהרות לחימה של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה

במקביל למהלכים המדיניים, לוחמי צה"ל ממשיכים בלחימה ברצועת עזה. לוחמי יחידת יהל"ם, בשיתוף לוחמי הנדסה מגדוד 7107, חטיבת הנח"ל, חטיבת הנגב וכוחות שריון חשפו ונטרלו במגוון פעילויות מיוחדות מנהרות לחימה פעילות של ארגון חמאס בשטח הרצועה. הלוחמים חשפו פירים, הטמינו חומרי נפץ, מילכדו ונטרלו מנהרות בשטח רצועת עזה.