מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו: "חמאס הוא דאע"ש", בלינקן: "סבא שלי שרד את מחנות השואה, אנחנו לצידכם"

ראש הממשלה ומזכיר המדינה של ארה"ב בהצהרה משותפת בתום פגישתם בקריה | נתניהו לבלינקן: "תודה שאתה כאן, תודה שאמריקה כאן. עכשיו, מחר ותמיד" | בלינקן: "לישראל יש את כל הזכות לגרום לכך שהמצב הזה לא יחזור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/23 13:47 כז בתשרי התשפד

נתניהו: "חמאס הוא דאע"ש", בלינקן: "סבא שלי שרד את מחנות השואה, אנחנו לצידכם"
נתניהו: "חמאס הוא דאע"ש", בלינקן: "סבא לי שרד את מחנות השואה ומיידנק. אנחנו לצידכם", צילום: לע"מ

היום השישי למלחמת חרבות ברזל: שישה ימים עברו מאז פתח חמאס במתקפת פתע על ישראל, צה"ל ממשיך לתקוף מטרות ברצועת עזה, ובמקביל פעל הלילה (ה') גם ביו"ש למעצר מחבלי חמאס, בין השאר בג'נין. אזעקות נשמעו הבוקר (ה') בדרום, השפלה והשומרון. באריאל זוהתה נפילה בשטח פתוח. ובשדרות נפצעו ארבעה בני אדם, שניים מהם באורח קשה.

ראש הממשלה ומזכיר המדינה של ארה"ב בהצהרה מהקריה

https://www.youtube.com/live/TAMzi9GqZvA?si=OHllSWGMaZ6B324i

נתניהו התייחס לזוועות שביצע החמאס בטבח בעוטף עזה: "חמאס הוכיח שהוא אויב הציוויליזציה. הטבח של צעירים בפסטיבל מוסיקה בטבע, שחיטת משפחות שלמות, הרצח של הורים מול ילדיהם ורצח ילדים מול הוריהם, שריפת אנשים חיים, עריפת ראשים, החטיפות. ילד צעיר שלא רק שנחטף - התעללו בו, פגעו בו, תקפו אותו. והמיצג המחליא שבו חגגו את ביצוע הזוועות, חגגו והיללו את הרוע".

נתניהו הודה למזכיר המדינה של ארה"ב: "אני רוצה להודות לכם על התמיכה חסרת התקדים. אתה בא לכאן לעם כואב אבל עם של אריות שנחוש לנצח את כוחות הרשע מסביבנו. משעה לשעה אנחנו שומעים על סיפורי הזוועה וסיפורי הגבורה. סיפורי הזוועה אומרים הכל עליהם וסיפורי הגבורה אומרים הכל עלינו והגבורה הזאת תנצח".

"חמאס הוא דאע"ש, והוא צריך לקבל בדיוק את אותו היחס"

"חמאס הוא דאע"ש. חמאס צריך לקבל בדיוק את אותו היחס. אף מדינה לא צריכה לסייע להם ואלה שעושות את זה צריכות להיות מוכות בסנקציות. אין בליבי ספק שכוחות הציביליזציה ינצחו. מה שחשוב זה שאנחנו צריכים לעמוד גאים ומאוחדים נגד הרוע. תודה שאתה כאן, תודה שאמריקה כאן. עכשיו, מחר ותמיד".

בלינקן: "סבה שלי ברח מהפוגרום רוסיה. הוא שרד את מחנות השואה ומיידנק, אני מבין ברמה האישית את הרצח של יהודים בכל מקום. אני מגיע לפניך כאבא לילדים. אי אפשר לראות את התמונות האלה של אבא ואמא שהתחבאו עם 3 ילדים ולא לחשוב על הילדים שלי. וזו רק דוגמא אחת".

בלינקן: "לעולם לא תצטרכו להיות לבד. אנחנו לצידכם"

מזכיר המדינה של ארה"ב בירך על הקמת ממשלת החירום: "המסר של עם ישראל אני מביא הוא זה, אתם אולי חזקים בתוך עצמכם אבל כל עוד ארה"ב קיימת אתם לעולם לא תצטרכו להיות לבד. אנחנו לצידכם. זה המסר שהעברתי למקביליי הישראלים בכל שעה, וזה מה שאני אומר לחברי ממשלת החירום החדשה. אנחנו שמחים על האחדות שאתם מציגים בממשלת החירום הזאת, אנחנו נעמוד במילה שלנו בסיוע בתחמושת ובמיירטים. יש עוד ועוד סיוע בדרך".

"אין שום הצדקה לזוועות שראינו כאן" הוסיף בלינקן. "זה חייב להיות הרגע לבגרות מסורית צריך לגנות את הטרור בכל העולם, לא רק אנשים בישראל. אנשים ממדינות רבות נעדרים בגלל המתקפה של חמאס מאירופה ומאסיה". בהמשך קרא בלינקן לגנות את החמאס: "כל מי שרוצה צדק חייב לגנות את חמאס. חמאס לא מייצגים את רצונם הלגיטימי של הפלשתינים לצדק וחופש. חמאס לא ביצע את המעשים לטובת העם הפלשתיני. לחמאס לא אכפת מעם הפלשתיני. יש להם רק מטרה אחת - להרוס את ישראל".

"לישראל יש את כל הזכות לגרום לכך שהמצב הזה לא יחזור"

בלינקן: "אף מדינה לא יכולה לאפשר את המצב או לחזור לתנאים שאפשרו את המצב הזה. לישראל יש את כל הזכות לגרום לכך שהמצב הזה לא יחזור. אנחנו הדמוקרטיות וזו מה שמבדיל אותנו מהם. חשוב לנקוט בכל אמצעי זהירות אפשרי ולמנוע אובדן חיים של כל אדם חף מפשע".