מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ביידן במסר לחיזבאללה: "אנו מוכנים להתערב עם נושאת המטוסים ג'רלד פורד"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס למלחמה בישראל והבהיר באופן נחרץ: "זה לא על פוליטיקה, זה על בטחון העולם וארה"ב. יש חטופים אמריקאים. למי ששוקל מתקפה על ישראל, יש לי מילה אחת: Don’t" | הוול סטריט ג'ורנל מדווח: ארה"ב שוקלת לשלוח נושאת מטוסים נוספת לחופי ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/23 21:59 כה בתשרי התשפד

ביידן במסר לחיזבאללה: "אנו מוכנים להתערב עם נושאת המטוסים ג'רלד פורד"
גו ביידן, צילום: הבית הלבן

היום הרביעי למלחמה: מטחי הרקטות לישראל לא פוסקים ואזעקות נשמעו היום (ג') בדרום, בצפון ובגוש דן. צה"ל תקף בתגובה מספר מבנים של ארגון חיזבאללה בדרום לבנון, ובעזה נמשכים גלי התקיפה הנרחבים על מטרות החמאס. במקביל גם היום נערכו חילופי אש בין חיילים צה"ל ומחבלים, ובמפלסים חוסלו שני מחבלים בהיתקלות באזור מפלסים.

ביידן: "זה לא על פוליטיקה, זה על בטחון העולם וארה"ב"

הלילה התייחס נשיא ארה"ב ג'ו ביידן למלחמה ואמר: "מתוך רוע צרוף 1,200 אזרחים נטבחו, ואני חוזר נטבחו בישראל, ביניהם 14 אזרחים אמריקנים נרצחו. הם הרגו תינוקות ושחטו משפחות שלמות. אנשים צעירים שהשתתפו בפסטיבל מוזיקה לחגוג שלום - נרצחו. אלפי פצועים אשר עדיין בחיים אבל כדורי המרצחים ישהו בגופם עד סוף החיים, הטראומות האלה לא יחלפו. כל כך הרבה משפחות חוששות לגורל יקיריהן האם הם מתים? האם הם בני ערובה שעומדים כעת בפני הוצאה להורג?".

ביידן תקף את החמאס והשווה אותו לדאע"ש: "הברוטליות של חמאס, צמאי הדם, מביא ואתנו לחשוב על המצב הגרוע ביותר, של דאע"ש, זה טרור. לעם היהודי הדבר הזה איננו חדש, ההתקפה הזו הביאה זיכרונות כואבים, צלקות שנשארו מהאנטישמיות, מרצח העם מהשואה של העם היהודי. וכרגע עלינו להיות ברורים מאוד - אנחנו עומדים לצד ישראל".

אש לעבר עוטף עזה

אש לעבר עוטף עזה, צילום: Jamal Awad/Flash90

"לישראל יש חובה וצידוק להתקיף את החמאס ולהיענות למתקפות"

"חמאס איננו עומד כדי להגן על כבודו של העם הפלשתיני, האם רוצים פשוט לחסל את מדינת ישראל והעם היהודי" הוסיף. ביידן אמר כי הוא מגבה את ישראל בתגובה התקיפה לחמאס: "הם משתמשים באזרחים פלשתינים כמגן אנושי. לישראל יש חובה וצידוק להתקיף את החמאס ולהיענות למתקפות האלו".

ביידן התייחס לסוגיית החטופים: "זה לא על פוליטיקה, זה על בטחון העולם וארה"ב. יש חטופים אמריקאים. כנשיא אין משהו שממוקם גבוה יותר בסדרי העדיפויות שלי מאשר לדאוג לשבויים אמריקאיים". בהמשך התייחס לאפשרות שחיזבאללה יצטרף לעימות והזהיר: "אנו מוכנים להתערב עם נושאת המטוסים ג׳רלד פורד ברגע שיהיה צורך. למי ששוקל מתקפה על ישראל, "יש לי מילה אחת: Don’t".