רשות האוכלוסין בהודעת הבהרה לבעלי ויזה ישנה לארה"ב

עם ההכרזה הרשמית על קבלת ישראל לתוכנית הפטור מוויזה לארצות הברית, עולה השאלה לגבי מי שכבר מחזיק בוויזה ישנה למדינה. ברשות האוכלוסין מבהירים כי לא יחול שינוי במעמדתם, גם למי שברשותו דרכון שאינו ביומטרי | אל על מרחיבה את קווי הטיסות לארה"ב

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 28/09/23 12:27 יג בתשרי התשפד

רשות האוכלוסין בהודעת הבהרה לבעלי ויזה ישנה לארה"ב
ויזה לארצות הברית, לא תצטרכו לעבור את ההליך שוב, צילום: Chaim Goldberg/FLASH90

לאחר ההודעה הרשמית בדבר קבלתה של ישראל לתוכנית הפטור מוויזה לארצות הברית, נותרו מספר שאלות פתוחות בנוגע לזכאויות בוויזה. ברשות האוכלוסין מבהירים כי בעלי ויזה אמריקאית תקפה, שבידם דרכון תקף שאינו ביומטרי, לא יידרשו להחליף את דרכונם בשלב זה ויוכלו להכנס לארה"ב עם הויזה, כל עוד היא בתוקף וכל עוד הדרכון בתוקף. מנגד מי שיבקשו לקבל ויזה חדשה יהיו חייבים להחזיק בדרכון ביומטרי.

פרויקט של למעלה מעשור

גיל ברינגר מנהל בכיר לתפקידים מיוחדים ברשות האוכלוסין אמר הבוקר (ה') לריזל וארלנגר ברדיו קול ברמה כי היום ייחתם בארה"ב הסכם הפטור מוויזות שיסכם את הפרויקט שנערך למעלה מעשור. "בשנתיים האחרונות הייתה פריצת דרך גדולה שתי הממשלות האחרונות שמו את הדברים בסדר עדיפויות. היום ניתן לעשות הכל דרך האינטרנט ולהגיע לארצות הברית" אמר.

בקרוב - פטור מוויזה

דרכון ביומטרי. צילום: Nati Shohat/Flash90

אל על תגביר את הטיסות למדינה

בתוך כך, בחברת אל על מודיעים על הגברת קווי הטיסות למדינה, עם אישור הפטור מוויזה לארה"ב.
בחברה הכריזו על הרחבת תדירויות הטיסות לארה"ב החל מיוני 2024 ותוסיף טיסה יומית לניו-יורק, כך שהחברה תפעיל עד 6 טיסות יומיות לניו-יורק ובסה"כ עד 49 טיסות ישירות מידי שבוע לכל יעדי ארה"ב.

אל על מסכמת רבעון מוצלח

אל על, מוסיפה טיסות לארה"ב. צילום: Yossi Aloni/FLASH90