לראשונה בהיסטוריה: שר בכיר נחת על אדמת סעודיה

שר התיירות ופמלייתו נחתו בסעודיה - לביקור רשמי ראשון של שר ישראלי במדינה. הביקור נערך לציון יום התיירות הבינלאומי ובמסגרתו ייפגש השר עם מובילי מדיניות בתחום

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/23 16:18 יא בתשרי התשפד

לראשונה בהיסטוריה: שר בכיר נחת על אדמת סעודיה
סעודיה. , צילום: shutterstock

ברקע המגעים להסכם שלום בין ישראל לסעודיה, שר התיירות חיים כץ יצא היום (ג') לבירת המדינה, ריאד, זאת כדי לקחת חלק בכנס של ארגון התיירות של האו"ם (UNWTO). כץ הוא השר הישראלי הראשון העומד בראש משלחת ישראלית שמגיעה לביקור רשמי בערב הסעודית. בביקור, שיימשך יומיים, השר צפוי להשתתף במספר אירועים ודיונים מקצועיים, לצד פגישות שייערכו עם מקביליו בתפקיד.

הכינוס, נערך לציון יום התיירות הבינלאומי. שר התיירות חיים כץ אמר "התיירות היא גשר בין עמים. לשותפות בנושאי תיירות יש פוטנציאל לקירוב לבבות ופריחה כלכלית. אפעל ליצירת שיתופי פעולה לקידום התיירות ויחסי החוץ של ישראל".

שר התיירות בביקור רשמי ראשון על אדמת סעודיה

שר התיירות בביקור רשמי ראשון על אדמת סעודיה צילום: ללא

"נוכל לכונן שלום היסטורי בין ישראל לערב הסעודית"

הנושא הסעודי עמד במרכז ביקורו של נתניהו בארצות הברית בשבוע שעבר, ובישראל ובסעודיה כבר אומרים בפומבי כי הסכם שכזה אפשרי. כזכור, במהלך הפגישה שנערכה השבוע בין נתניהו לביידן אמר ראש הממשלה: "אני חושב שתחת מנהיגותך, אדוני הנשיא, נוכל לכונן שלום היסטורי בין ישראל לערב הסעודית. שלום כזה יתרום הרבה כדי להביא לסיומו את הסכסוך הערבי-ישראלי, להביא לפיוס בין העולם האסלאמי והמדינה היהודית ויקדם שלום אמיתי בין ישראל לפלשתינים.

שר החוץ הסעודי קרא להקמת מדינה פלשתינית

לצד הדיווחים על התחממות ביחסים בין שני המדינות, שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן אאל סעוד, נמנע מאזכור ישראל במהלך נאומו על בימת עצרת האו"ם בסוף השבוע ואמר כי "ביטחון המזרח התיכון מחייב להאיץ את החיפוש אחר פתרון כולל וצודק לסוגיה הפלשתינית, באופן שיערוב להקמת מדינה עצמאית לפלשתינים בקווי 1967 שבירתה מזרח ירושלים".