היחסים מתחממים: זה מה שנכתב לסעודים בחשבון הרשמי של ישראל בערבית

לאחר שביקורו המדיני של נתניהו בארצות הברית עמד במוקד הסכם אפשרי עם סעודיה, והאמירות של הסעודים מנגד, בישראל הולכים צעד אחד קדימה. בחשבון הטוויטר הרשמי בערבת נכתב: "ברכותינו הכנים לממלכת סעודיה, המלך, הממשלה והעם הסעודי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/23 20:16 ח בתשרי התשפד

היחסים מתחממים: זה מה שנכתב לסעודים בחשבון הרשמי של ישראל בערבית
סעודיה, בישראל מחממים את היחסים, צילום: shutterstock

אם יש נושא אחד שעמד במרכז ביקורו של נתניהו בארצות הברית, הרי שזהו הנושא הסעודי. בישראל וגם בסעודיה כבר אומרים בפומבי כי הסכם שכזה אפשרי ורק בסוף השבוע האחרון אמר נתניהו לפוקס ניוז כי "ההסכם עם סעודיה צריך להיחתם תוך מספר חודשים. אם זה לא יקרה המשמעות תהיה דחיה של שנים".

"מאחלים אווירה של שלום, שיתוף פעולה ושכנות טובה"

אלא שבישראל כבר עושים צעדים רשמיים על מנת לחמם את האווירה עם הסעודים. לרגל יום העצמאות ה-93 של הממלכה, בירכה ישראל בחשבון הטוויטר הרשמי בערבית שם נכתב: "אנו שולחים את איחולינו וברכותינו הכנים לממלכת סעודיה, המלך, הממשלה והעם הסעודי לרגל היום הלאומי ה-93. אנו מאחלים לכם רק טוב וברכה, ביטחון ושגשוג, ומאחלים אווירה של שלום, שיתוף פעולה ושכנות טובה".

מוחמד בן סלמן

מוחמד בן סלמן, צילום: shutterstock

"נוכל לכונן שלום היסטורי בין ישראל לערב הסעודית"

במהלך פגישתם השבוע, התייחס גם נתניהו לאפשרות של הסכם עם סעודיה ואמר לביידן: "אני חושב, ואתה חושב, שזה יכול לעשות משהו הרבה יותר גדול מזה. אני חושב שתחת מנהיגותך, אדוני הנשיא, נוכל לכונן שלום היסטורי בין ישראל לערב הסעודית. שלום כזה יתרום הרבה כדי להביא לסיומו את הסכסוך הערבי-ישראלי, להביא לפיוס בין העולם האסלאמי והמדינה היהודית ויקדם שלום אמיתי בין ישראל לפלשתינים. זה דבר שנמצא בהישג יד". ביידן עצמו אמר: "אנחנו מצפים להסכם בין סעודיה, ישראל וארצות הברית".

נתניהו וביידן, היום

נתניהו וביידן, היום, צילום: אבי אוחיון\לע"מ