ביידן לנתניהו: "למרות שיש לנו מחלוקות, אנחנו מחוייבים לישראל"

ראש הממשלה נתניהו ונשיא ארה"ב ביידן נפגשו בשולי עצרת האו"ם. בפתח פגישתם אמר ביידן: "אנחנו מצפים להסכם בין סעודיה, ישראל וארצות הברית" והוסיף אמירה על הדמוקרטיה הישראלית. נתניהו: "ישראל מחוייבת לדמוקרטיה" | נתניהו הוזמן רשמית לבית הלבן

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 20/09/23 17:58 ה בתשרי התשפד | עודכן בתאריך 20/09/23 18:22

ביידן לנתניהו: "למרות שיש לנו מחלוקות, אנחנו מחוייבים לישראל"
נתניהו וביידן, צילום: אבי אוחיון /לע"מ

הסתיימה בניו יורק פגישתם של ראש הממשלה נתניהו ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כאשר באופן חריג, הפגישה התעכבה במשך כחצי שעה. שני המנהיגים סיפקו בתחילה הצהרה משותפת כביידן הצהיר: "למרות שיש לנו מחלוקות, אנחנו מחוייבים לישראל". בהמשך התכנסו עם הצוותים לשיחה הרשמית, מחוץ למלון בו נערכת הפגישה נערכת הפגנה של מתנגדי הממשלה. במהלך הפגישה הזמין ביידן את נתניהו לפגישה רשמית בבית הלבן עד לסוף השנה.

הסכם עם סעודיה והרפורמה המשפטית

במהלך פגישתם, ידונו השניים במגוון נושאים ובהם: הסכם אפשרי עם סעודיה והמצב בישראל והרפורמה המשפטית. במהלך מסיבת העיתונאים המשותפת אמר נתניהו כי "הסכם אפשרי עם סעודיה יהיה חסר תקדים" והוסיף גם בעניין הרפורמה המשפטית כי "ישראל מחוייבת לדמוקרטיה".

במהלך הפגישה נגע ביידן בכל הנושאים הנפיצים ואמר: "אנחנו מצפים להסכם בין סעודיה, ישראל וארצות הברית. אנחנו נדבר היום גם על הערכים הדמוקרטיים המשותפים והשותפות בנינו כולל הבלמים והאיזונים ולגבי פתרון שתי המדינות ולהבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני".

נתניהו ונשיא אוקראינה זלנסקי צילום: רועי אברהם / לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע"מ

ביידן ונתניהו, היום

ביידן ונתניהו, היום צילום: אבי אוחיון\לע"מ

הפגישות של נתניהו בניו יורק

הפגישה בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא ביידן מהווה את רגע השיא עד כה של ביקורו המדיני בארצות הברית כשלפני כן נועד נתניהו גם עם מנהיגי טורקיה, אוקראינה, פרו וגרמניה וגם עם איש העסקים אילון מאסק. כזכור, פגישתם של ביידן ונתניהו נערכת במלונו של ביידן ולא בבית הלבן.

נתניהו ונשיא אוקראינה זלנסקי

נתניהו ונשיא אוקראינה זלנסקי צילום: אבי אוחיון / לע"מ