נתניהו וארדואן נפגשו: "דנו בנורמליזציה בין ישראל לסעודיה"

ראש הממשלה נועד עם הנשיא הטורקי בבית הטורקי בניו יורק. שני המנהיגים דנו בסוגיות אזוריות ובינלאומית, ובנוסף החליטו על המשך קידום יחסי ישראל וטורקיה בתחומי הסחר, הכלכלה והאנרגיה | קודם לכן נפגש נתניהו עם נשיאי אוקראינה ופרגוואי

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/09/23 07:30 ה בתשרי התשפד

נתניהו וארדואן נפגשו: "דנו בנורמליזציה בין ישראל לסעודיה"
ארדואן ונתניהו בבית הטורקי בניו יורק | , צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הלילה (בין שלישי לרביעי) עם נשיא טורקיה רג'פ ארדואן, בבית הטורקי בניו יורק. שני המנהיגים הזמינו הדדית אחד את השני לביקורים בישראל ובטורקיה וסוכם כי ביקורים אלה יתואמו ויתקיימו בקרוב. קודם לכן נפגש נתניהו עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

"הקשרים בין המדינות מתחזקים"

נתניהו אמר לארדואן בפתח פגישתם כי "הקשרים בין המדינות מתחזקים". שני המנהיגים החליטו להמשיך ולקדם את יחסי ישראל וטורקיה בתחומי הסחר, הכלכלה והאנרגיה. בנוסף, השניים "דנו בסוגיות אזוריות ובינלאומית, לרבות הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה".

עם סיום הפגישה הודה נתניהו לנשיא טורקיה על שיתוף הפעולה הפורה בין ארגוני הביטחון שסיכל כוונות זדון של חוליות טרור לפגוע בתיירים ישראלים באיסטנבול ובכך הציל חיים.

"הפגישה היתה ידידותית"

כאמור, קודם לפגישה עם ארדואן נועד נתניהו עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי במהלך כינוס עצרת האו"ם בניו יורק. "הפגישה הייתה ידידותית", נכתב בהודעת לשכת ראש הממשלה. נתניהו הבהיר לזלנסקי כי ישראל תמשיך לסייע לאוקראינה בנושאים הומניטריים לרבות התמודדות עם מוקשים נגד בני אדם.

נתניהו וזלנסקי בכינוס עצרת האו"ם |

נתניהו וזלנסקי בכינוס עצרת האו"ם | צילום: אבי אוחיון, לע"מ

שגרירות פרגוואי תחזור לירושלים עד סוף השנה

אתמול בערב נפגש נתניהו גם עם נשיא פרגוואי סנטיאגו פניה, שהודיע לו כי בכוונתו להחזיר את שגרירות פרגוואי לירושלים עד סוף השנה. במקביל, ישראל תפתח מחדש את השגרירות בבירת פרגוואי אסונסיון. נתניהו הדגיש כי חשוב שהיחסים הידידותיים בין המדינות יתבטאו גם בתמיכתה של פרגוואי בפורומים בינלאומיים, וכי ישראל תשמח לסייע לפרגוואי בתחומים שונים, בעיקר בתחום הסייבר.

ראש הממשלה נתניהו נפגש עם נשיא פרוגוואי

נתניהו ונשיא פרוגוואי | צילום: אבי אוחיון, לע"מ