שגרירות נוספת בדרכה לירושלים: "יתבצע בהקדם האפשרי"

ראש הממשלה נפגש עם נשיא פרגוואי סנטיאגו פניה: "הדבר החשוב ביותר שנעשה מיד, הוא לפתוח מחדש את שגרירות פרגוואי בירושלים ולפתוח מחדש את שגרירות ישראל באסונסיון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/23 22:25 ד בתשרי התשפד

שגרירות נוספת בדרכה לירושלים: "יתבצע בהקדם האפשרי"
ראש הממשלה נתניהו נפגש עם נשיא פרוגוואי, צילום: אבי אוחיון / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ג'), עם נשיא פרגוואי סנטיאגו פניה, במהלך כינוס עצרת האו"ם בניו יורק. בפתח הפגישה, ראש הממשלה נתניהו בירך על ציון 75 שנים ליחסים בין המדינות, ואמר כי הוא ממשיך להוביל את השינוי האסטרטגי ביחסי ישראל עם מדינות אמריקה הלטינית, וברצונו להוביל את יחסי ישראל-פרגוואי תחת כהונת הנשיא פניה לשיאים חדשים.

נשיא פרגוואי פניה הודיע לראש הממשלה נתניהו כי בכוונתו להחזיר את שגרירות פרגוואי לירושלים עד סוף השנה. במקביל, ישראל תפתח מחדש את השגרירות בבירת פרגוואי אסונסיון. רה"מ נתניהו הדגיש כי חשוב שהיחסים הידידותיים בין המדינות יתבטאו גם בתמיכתה של פרגוואי בפורומים בינלאומיים, וכי ישראל תשמח לסייע לפרגוואי בתחומים שונים, בעיקר בתחום הסייבר.

נשיא פרגוואי על העברת השגרירות: "אני גאה מאוד"

"אני שמח לומר שלנשיא סנטיאגו פניה ולי היה דיון פורה מאוד על חיזוק היחסים בין פרגוואי לישראל" אמר נתניהו. "הדבר החשוב ביותר שנעשה מיד, הוא לפתוח מחדש את שגרירות פרגוואי בירושלים ולפתוח מחדש את שגרירות ישראל באסונסיון. נעשה זאת בנובמבר, יחד עם תכנית כללית להרים את היחסים שלנו בדרכים רבות".

נשיא פרגוואי פניה אמר לנתניהו: "ראש הממשלה, לפני כמעט שלוש שנים ביקרתי בירושלים. אמרתי לך בפגישה הזאת שפרגוואי תפתח שוב את השגרירות במקום שאליו היא שייכת, בעיר ירושלים". עוד המשיך ואמר: "ולכן אני גאה מאוד, לצאת בהכרזה הזאת ולוודא שזה יתבצע בהקדם האפשרי. ההיסטוריה שלנו איחדה בינינו, ההווה שלנו מאחד בינינו, אך העתיד יקרב בינינו יותר ממה שהיינו אי פעם".

בפגישה השתתפו השר לעניינים אסטרטגיים, ראש הסגל, ראש המוסד, ראש המל"ל, מזכיר הממשלה, מזכ"צ רה"מ, שגריר ישראל באו"ם והיועץ המדיני. מהצד של פרגוואי השתתפו שר החוץ, שר הכלכלה ושר התעשייה והמסחר.