מעל 2,000 הרוגים ברעש האדמה במרוקו - כל הישראלים אותרו

מניין ההרוגים ברעידת האדמה שאירעה בליל שבת במרוקו עלה ל- 2,012. מספר הפצועים עומד על 2,059 והרשויות במדינה מעריכות כי המספר יעלה. משרד החוץ הודיע כי כלל הישראלים השוהים במרוקו אותרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/23 07:44 כד באלול התשפג

מעל 2,000 הרוגים ברעש האדמה במרוקו - כל הישראלים אותרו
רעידת האדמה במרוקו, צילום: shutterstock

נמשכים המאמצים לחילוץ הלכודים ברעידת האדמה הקשה שאירעה בלילה שבין שישי לשבת במרוקו. עד כה נרשמו 2,012 הרוגים וכ- 2,059 פצועים, מתוכם 1,404 באורח קשה. בתוך כך, משרד החוץ הודיע במהלך הלילה כי הצליח לאתר את כלל הישראלים במדינה שהיו מנותקי קשר. בהודעת המשרד נכתב: "כל מנותקי הקשר הישראלים במרוקו אותרו".

משלחת של צה"ל ומשלחת של משרד הבריאות יצאו למרוקו

בישראל נערכים עתה לחילוץ הישראלים הרבים שנמצאים במדינה, וחברות הביטוח כבר לנערכות למשלחות החילוץ. לאחר שבמרוקו ביקשו את עזרת העולם, הכריזה הממשלה כי ישראל תשלח משלחת חילוץ למדינה. בנוסף למשלחת צה"ל, גם במשרד הבריאות הודיעו על משלחת נוספת שתצא למדינה, בסיוע בתי החולים. עתה, ממתינים בישראל לאישור סופי של הרשויות במרוקו לסייע למדינה.

רעידת האדמה במרוקו

רעידת האדמה במרוקו, צילום: shutterstock

נתניהו: "נסייע בכל צורך"

כאמור, בלילה שבין שישי לשבת, בשעה 1:11 שעון ישראל אירעה רעידת אדמה קטלנית בעוצמה 6.9 בסולם ריכטר, כ-70 ק"מ דרום-מערבית לעיר מרקש. בעקבות רעש האדמה, ראש הממשלה נתניהו הורה לכלל משרדי הממשלה לסייע ככל שיידרש למרוקאים, לרבות היערכות להוצאת משלחת סיוע לאזור. נתניהו מסר כי "עם ישראל מחזק את ידידינו בני העם המרוקאי בשעתם הקשה, נושא תפילה לשלומם ואנו נסייע בכל צורך שנדרש".

רעידת האדמה במרוקו

רעידת האדמה במרוקו צילום: shutterstock

במשרד הבריאות יוציאו משלחת משלימה

גם במשרד הבריאות הודיעו על כוונתם להוציא משלחת שתהווה משלחת משלימה למשלחת צה"ל וגייסו למען הנושא את בתי החולים בארץ. בהודעת משרד הבריאות נכתב: "משרד הבריאות נערך להוצאת משלחת משלימה למשלחת צה"ל שתכלול רופאים ורופאות, אחים ואחיות וציוד רפואי על מנת לסייע בטיפול בנפגעים מרעש האדמה במרוקו. המשלחת תכלול אלמנטים נוספים בהתאם למצב בשטח ולדרישות שיעלו ממרוקו. החל מהבוקר (יום שבת ה-9.9) נערכו במשרד הבריאות אל מול בתי החולים שהביעו רצון לסייע על מנת לארגן את המשלחת הן ברמה הרפואית והן ברמה הלוגיסטית".