ביקורת בממשלה על אלי כהן: "רודף פרסום, גרם נזק מדיני חמור"

בעקבות הפרסומים על חקירתה ובריחתה של שרת החוץ של לוב נג'לא אלמנקוש בעקבות פרסום פגישתה עם השר כהן, גורם בממשלה תוקף את שר החוץ: "ירתיע מנהיגים בעולם הערבי להתקרב אלינו" | פרטים חדשים: המפגש הגיע לאחר שלוש שנות דיאלוג בין המדינות

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 28/08/23 10:45 יא באלול התשפג

ביקורת בממשלה על אלי כהן: "רודף פרסום, גרם נזק מדיני חמור"
נג'לא אלמנקוש, נאלצה לברוח מהמדינה, צילום: shutterstock

במערכת הפוליטית מגיבים לסערת פרסום הפגישה אתמול (א') בין שר החוץ אלי כהן ושרת החוץ של לוב נג'לא אלמנקוש. במהלך הלילה השהה ראש ממשלת לוב את אלמנקוש מתפקידה שעל פי דיווחים מהמדינה היא אף הוזמנה לחקירה ונאלצה לברוח לטורקיה. במהלך הלילה נערכו הפגנות בלוב נגד אלמנקוש והפגנות נערכו גם מחוץ לבניין משרד החוץ בטריפולי.

"נזק אישי עצום לשרה הלובית בשביל לקבל יח"צ"

כאמור במערת הפוליטית בישראל מגיבים לפרסום ובכיר בממשלה צוטט ב"חדשות 12" כשהוא תוקף בחריפות את אלי כהן ומכנה אותו רודף פרסום. "בשביל כתבה בעיתון שר החוץ אלי כהן הדליף את הפגישה עם השרה הלובית וגרם נזק מדיני חמור לישראל שירתיע מנהיגים בעולם הערבי להתקרב אלינו" אמר, "וזה מעבר לנזק האישי העצום שהוא גרם לשרה הלובית בשביל לקבל יח"צ. התנהלות חסרת אחריות וחובבנית של פוליטיקאי רודף פרסום שמוכן להקריב את האינטרס של המדינה בשביל האינטרס הפוליטי שלו".

השר אלי כהן |

השר אלי כהן, ביקורת מתוך הממשלה צילום: Yossi Aloni/Flash90

גם חבר הכנסת בני גנץ הגיב וכתב היום כי "יחסי החוץ של מדינת ישראל הם עניין רגיש ורציני, בטח כשמדובר ביחסים עם מדינות ערביות ובוודאי כאלה שאין לנו איתן יחסים רשמיים. כשעושים הכל בשביל יחסי ציבור וכותרות, עם אפס אחריות וחשיבה קדימה - זה מה שקורה. ביחסי החוץ או בביטחון, בכלכלה או בחינוך. ממשלת נתניהו היא ממשלה רשלנית וכושלת שחייבת לסיים את ימיה".

נג

נג'לא אלמנקוש, הפגישה שעוררה סערה צילום: shutterstock

"אל תצפו להצרה מקבילה"

בתוך כך, פזית רבינא כתבת החוץ של "מקור ראשון" חושפת כי המפגש בין כהן ואלמנקוש היווה את שיאו של תהליך בין המדינות שנמשך כבר למעלה משלוש שנים. על פי הדיווח, מקור בלשכת ראש ממשלת לוב אמר: "עליכם לנהוג בחכמה. אל תצפו להצרה מקבילה".