בסכום ענק: תוכנית החומש להשקעה במזרח ירושלים יוצאת לדרך

בישיבת הממשלה אושרה הבוקר תוכנית החומש החדשה למזרח ירושלים, בתקציב של לא פחות מ-3.2 מיליארדי שקלים. נתניהו: מחויבים לכל תושבי העיר, סמוטריץ': הפקנו לקחים, חיזוק מזרח ירושלים הוא אינטרס ישראלי וציוני

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/23 14:17 ג באלול התשפג

בסכום ענק: תוכנית החומש להשקעה במזרח ירושלים יוצאת לדרך
מזרח ירושלים, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

הבוקר (א') אישרה הממשלה את תוכנית החומש לפיתוח מזרח ירושלים. התוכנית, אשר כוללת בין היתר השקעות בתעסוקה, רווחה, חינוך, כלכלה ויזמות ותחבורה ציבורית בהיקף של כמעט 3.2 מיליארד שקל, תחול בין השנים 2024-2028.

נתניהו: "לא שוכחים לרגע את ירושלים"

ראש הממשלה נתניהו התייחס לקידומה של התוכנית בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו לא שוכחים לרגע את ירושלים והמחויבות שלנו לעזור לכל תושביה. הממשלה תקבל היום החלטה חשובה לטובת תושבי מזרח ירושלים, מאוחר יותר אנחנו נמסור הצהרה מפורטת יחד עם השר לענייני ירושלים, שר האוצר וראש עיריית ירושלים".

סמוטריץ': אינטרס ישראלי וציוני

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' בירך על אישור התוכנית: "כמו בתכנית הקודמת, גם בתכנית החומש שתאושר בישיבת הממשלה הקרובה וביתר שאת ותקציב נמשיך את חיזוקה ואיחודה של ירושלים ואת התמיכה בתושבי מזרח ירושלים עם הפקות הלקחים והתיקונים הנדרשים לייעול ושיפור התקצוב. חיזוק ופיתוח חלקה המזרחי של ירושלים הוא אינטרס ישראלי וציוני".

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, התייחס לתוכנית החומש וקידומה בממשלה הקודמת: "הממשלה הזו משקיעה באוכלוסייה הערבית, לא בגלל שההשקעה בה תתבטא בתוספת של אצבעות לקואליציה, כפי שהיה בממשלה הקודמת. אנחנו משקיעים בהם מיליארדים כי זה הדבר הכי האנושי שיש לעשות, ואנו עושים את זה עם כל הרצון ועם כל הלב".

ראש סיעת "מאוחדים" בירושלים, סגן ראש העיר אריה קינג הגיב ואמר: "העברת תוכנית החומש במזרח ירושלים מתקנת חוליים וחורים רבים שנמצאו בתוכנית החומש הקודמת. התוכנית הורחבה בצורה משמעותית כפי שלא היה קודם לכן ומתמקדת בנושאי ליבה בעיר".

אריה קינג.

אריה קינג. , צילום: יח"צ

קינג מוסיף ואומר כי "התוכנית במתכונתה החדשה צפויה לשנות את המציאות בשטח, להגביר את הריבונות היהודית, כשרישום מסודר של המקרקעין יאפשר לגבות מיסים בצורה מוסדרת גם במזרח ירושלים וליצור שוויון בין האוכלוסיות השונות בעיר".