נתניהו לתקשורת האמריקאית: "מעולם לא הגבתי על ויכוחים בדמוקרטיות אחרות"

ברקע הביקורות בעולם על החקיקה המשפטית בישראל, נתניהו ממשיך בראיונות לתקשורת האמריקאית ואומר לפוקס ניוז: "להגיד שזו סוף הדמוקרטיה היא פשוט טיפשית"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 31/07/23 11:17 יג באב התשפג

נתניהו לתקשורת האמריקאית: "מעולם לא הגבתי על ויכוחים בדמוקרטיות אחרות"
נתניהו, ממש., צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL

בעולם ממשיכים לסקר בעצימות את הנעשה בישראל ואת חקיקת הרפורמה המשפטית בידי הקואליציה. בעוד בישראל ראש הממשלה לא מתראיין בנושא, הוא ממשיך להעניק ראיונות לתקשורת האמריקאית בניסיון להסביר את מהלכי הממשלה. בריאיון הלילה (א') לפוקס ניוז אמר נתניהו על שופטי בית המשפט העליון: "הם לא נבחרו והרבה פעמים הם בוחרים את עצמם, הם יחליטו במקום העם".

"הרעיון הוא שזה לא באמת משנה מה אתה בוחר. אתה בוחר בממשלה, הצבעת למדיניות זו או אחרת, אתה לא מחליט. אתה יודע, 15 האנשים האלה, אגב, כבודם במקומו מונח, הם משפטנים טובים, אין לי שום דבר רע לומר עליהם כאנשים, אבל הם לא נבחרו והרבה פעמים הם בוחרים את עצמם, הם יחליטו במקום העם" אמר נתניהו.

"אין להם דעה על הזכויות בצרפת או ההפגנות שם"

על ההתערבות מצד מדינות אחרות והממשל האמריקאי אמר נתניהו כי "אני בתפקיד 16 שנים בסך הכול, ומעולם לא הגבתי על ויכוחים פנימיים בדמוקרטיות אחרות, מנהיגים יכולים לבחור לעשות את זה. לכולם יש דעה על ישראל, אין להם דעה על הזכויות בצרפת או ההפגנות שם או הוויכוחים שמתנהלים במדינות אחרות".

גלנט עם נתניהו - לחץ ללא הפסקה

גלנט עם נתניהו , מסביר לעולם. צילום: נועם מוסקוביץ' דוברות הכנסת

על הרפורמה המשפטית אמר נתניהו: "אנחנו לא מחלישים, אלא מחזקים את מערכת המשפט הישראלית בשם הדמוקרטיה. האבות המייסדים של ארה"ב הגיעו לנוסחה היחידה שעובדת - איזון בין הרשות המחוקקת, המבצעת והשופטת. זה מה שמבטיח איזון בין רצון הרוב לרצון המיעוט".