חומרי נפץ, רחפן ותמונות של בית חב"ד: סוכל פיגוע ענק בהודו

שירותי הביון בהודו עצרו חולייה פקיסטנית שתכננה לבצע פיגוע נגד אוכלוסייה ישראלית במומבאי. בישראל החליטו להגביר את האבטחה סביב בית חב"ד | נבדק הקשר לגורמים איראניים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 31/07/23 10:20 יג באב התשפג

חומרי נפץ, רחפן ותמונות של בית חב"ד: סוכל פיגוע ענק בהודו
מומבאי, סוכל פיגוע נגד ישראליים, צילום: shutterstock

שירותי הביון ההודים מנעו פיגוע המוני בבית חב"ד במומבאי, הודו ועצרו שני אזרחים פקיסטניים כשברשותם תמונות של בית חב"ד, רחפן ואמצעי לחימה ונפץ, כך פורסם לראשונה ב"חדשות 12". במערכת הביטחון הוחלט על עיבוי משמעותי של האבטחה סביב בית חב"ד והנציגויות הישראליות במדינה לאורך תקופת החגים ובנוסף בודקים את הקשר של החוליה לגורמים אירניים.

אומנו בידי גורמים חיצוניים

מהידוע עד כה, שני הפקיסטניים הודו בחקירה בכוונותיהם לפגע נגד ישראלים ובנוסף הודו גם כי אומנו בידי גורמים חיצוניים מחוץ לגבולות הודו. החשודים עברו הכשרה בייצור פצצות, שימוש בחומר נפץ ורחפנים.

בית חב"ד בפושקר, ארכיון

בית חב"ד בפושקר, ארכיון צילום: Nati Shohat/FLASH90

נמנעו יותר מ-50 פיגועים בחו"ל

השר גלנט אמר לאחרונה על נסיונות הפגיעה בישראלים בחו"ל כי "רק בשנים האחרונות נכשלו יותר מ-50 נסיונות פיגוע, חלקם, הגיעו לרמת בשלות גבוהה וסוכלו ברגע האחרון בזכות שיתוף פעולה הדוק עם מדינות רבות". גלנט הוסיף כי "איראן ניצבת במרכז סדר העדיפויות של מערכת הביטחון" עוד הוסיף: "איראן ניצבת במרכז סדר העדיפויות של מערכת הביטחון".

משטרת הודו, נמנע פיגוע המוני

משטרת הודו, נמנע פיגוע המוני צילום: shutterstock