בפעם השנייה בתוך שבועיים: אושר אירוע נוסף של שריפת תנ"ך בשבדיה

אישה בשנות ה-50 לחייה קיבלה אישור ממשטרת שבדיה להצית את ספר הקודש בשביל להעלות מודעות לזכויות הילד מול שגיררות ישראל בשטוקהולם | שר החוץ: "יש לשים סוף לאיומים בפגיעה בספרי קודש ובספרי תורה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 28/07/23 09:11 י באב התשפג

בפעם השנייה בתוך שבועיים: אושר אירוע נוסף של שריפת תנ"ך בשבדיה
צילום: Chaim Goldberg/Flash90

אירוע נוסף של שריפת תנ"ך בשבדיה: משטרת שבדיה אישרה לאישה להפגין היום (ו') מול שגרירות ישראל בבירה שטוקהולם ולהעלות באש ספר תנ"ך כחלק מהמחאה, שבועיים לאחר שנתנה אישור דומה לצעיר שבדי מוסלמי. לטענתה של האישה, היא תשרוף את התורה עם מצית במטרה להביא לקדמת הבמה את זכויות הילד בשוודיה. 

בתוך כך, שר החוץ, אלי כהן, גינה את האישור של משטרת שבדיה לקיים אירוע של שריפת תנ"ך. "אני מזועזע מהאיום הנוסף לשרוף ספר תורה בשבדיה. יש לשים סוף לאיומים בפגיעה בספרי קודש ובספרי תורה. אשוחח בקרוב עם שר החוץ של שבדיה ואבהיר לו כי אנחנו מצפים ממשלת שבדיה למנוע אירועים כאלה, אשר עלולים לפגוע ביחסים בין המדינות".

השר כהן, השגריר האוקראיני יזומן לשיחת נזיפה

השר כהן, השגריר האוקראיני יזומן לשיחת נזיפה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הצעיר שאיים לשרוף תנ"ך בשבדיה חזר בו: "ניסיתי למשוך תשומת לב"

כאמור, זו הפעם השנייה בתוך שבועיים שמשטרת שבדיה מאשרת אירוע של שריפת תנ"ך במדינה. לפני כשבועיים, צעיר שבדי מוסלמי קיבל אישור לשרוף את התנ"ך מול שגרירות ישראל אך בסוף החליט לחזור בו מכוונתו לעשות זאת. 

משטרת שבדיה, החלטה מקוממת

משטרת שבדיה, החלטה מקוממת צילום: shutterstock

"בתור מוסלמי, אני לא שורף ספרים, נסיתי למשוך תשומת לב", אמר לתקשורת תוך שהוא תוקף את שריפות ספרי הדת שנעשו בשבדיה. כזכור, לקראת האירוע שאושר בידי משטרת שבדיה בטענות של חופש הביטוי, יצאו מישראל קריאות רבות לממשל השבדי למנוע את האירוע החריג כאשר גם נשיא המדינה היה שותף לנסיונות למנוע את המקרה שלבסוף אכן לא קרה.