לראשונה מאז הקמת הממשלה: ביידן הזמין את נתניהו לביקור בבית הלבן

לראשונה מאז הקמת הממשלה, נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן הזמין נתניהו לביקור רשמי בבית הלבן בסיום השיחה בין השניים | בנוסף, נתניהו הבהיר לביידן כי ינסה לגבש הסכמה ציבורית רחבה בעניין צמצום עילת הסבירות

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 17/07/23 20:04 כח בתמוז התשפג

לראשונה מאז הקמת הממשלה: ביידן הזמין את נתניהו לביקור בבית הלבן
ביידן ונתניהו, צילום: Amos Ben Gershom/GPO

לראשונה מאז הוקמה הממשלה: אחרי ארבעה חודשים של נתק, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (ב') נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. בסיום השיחה, הנשיא ביידן הזמין את ראש הממשלה למפגש קרוב בארצות הברית, לראשונה מאז הוקמה הממשלה. נתניהו נענה בחיוב להזמנה וסוכם כי הצוותים של ישראל וארה"ב יתאמו את פרטי המפגש.

על פי לשכת ראש הממשלה, במוקד השיחה בין השניים עמדו חיזוק הברית האיתנה בין המדינות, בלימת האיומים מצד איראן וגרורותיה והרחבת מעגל השלום האזורי, והמשך המאמצים לרגיעה ויציבות ביהודה ושומרון (תהליך עקבה - שארם א-שייח עם הרש"פ). ראש הממשלה נתניהו עדכן את נשיא ארצות הברית בנוגע לחוק שיתקבל בשבוע הבא בכנסת ועל כוונתו לנסות לגבש במהלך פגרת הקיץ הסכמה ציבורית רחבה לגבי יתרת התהליך.

נתניהו וביידן

נתניהו וביידן צילום: Marc Israel Sellem/POOLArie Leib Abrams/Flash90

העיתון האמריקני בביקורת על ביידן: "מתייחס לישראל גרוע מלאיראן"

נזכיר כי ביום שישי האחרון, העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" מתח היום (ו') ביקורת על הנשיא ביידן ועל התנהלותו מול ממשלת ישראל ועל העומד בראשה, בעקבות יחסיו המתוחים עם ראש הממשלה נתניהו.

נשיא ארצות הברית ביידן

נשיא ארצות הברית ביידן צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

במאמר בעיתון תחת הכותרת "מה יש לביידן נגד ישראל?", נכתב כי "מדוע הנשיא ביידן יוצא מגדרו כדי להשפיל, לבקר ולתת הוראות לממשלת ישראל? לפחות ברמה הרטורית, הנשיא והממשל שלו מתייחס גרוע יותר לראש הממשלה בנימין נתניהו והקואליציה שלו מאשר למולות של איראן".