השיטפונות בהודו: 38 ישראלים מנותקי קשר, השגריר כינס דיון מיוחד

משרד החוץ מעדכן כי טרם הצליח ליצור קשר עם 38 מטיילים ישראל בהודו, בעקבות שיטפונות בצפון המדינה | השגריר, נאור גילאון כינס דיון מיוחד בעקבות גל גשמי המונסון הבא

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 14/07/23 11:15 כה בתמוז התשפג

השיטפונות בהודו: 38 ישראלים מנותקי קשר, השגריר כינס דיון מיוחד
השיטפונות בהודו, 2023, צילום: shutterstock

השיטפונות בהודו: משרד החוץ מעדכן היום (ו') כי טרם הצליח ליצור קשר עם 38 מטיילים ישראל בהודו, בעקבות שיטפונות העזים בצפון המדינה. בתוך כך, במשרד ממליצים למטיילים הישראלים בהודו להימנע מהגעה לעמק פרוואטי ומקומות מוכי שטפון נוספים במדינת הימאצ'ל פארדש.

השגריר כינס דיון מיוחד בעקבות גל גשמי המונסון הבא 

על רקע גשמי המונסון הבא אשר אמור להגיע לצפום הודו בשעות הצהריים, שגריר ישראל בהודו נאור גילאון, כינס הבוקר את אגפי הנציגות, חברות החילוץ הישראליות מגנוס ומגן והמחלקה לישראלים בחו"ל במטה משרד החוץ בארץ, על מנת לדון בסטטוס החילוצים.

השטפונות בהודו

השטפונות בהודו צילום: shutterstock

סטטוס המטיילים הישראלים בעמק פרוואטי מדינת הימאצ'ל פארדש היה במרכז ההערכות. לגבי אזור זה ניתן לעדכן כי בפעולה משותפת עם חברות החילוץ הגיעו נציגים לכלל הישובים בעמק כולל המרוחקים ביותר (קיריגנגה, פולגה ושתי משלחות המצויות בדרך לטוש). הפינוי מהעמק מתאפשר רק באופן רגלי לאור קווי החשמל והמתאר הגאוגרפי שאינו מאפשר נחיתה. שכך מטיילים שבחרו להתפנות עם חברות החילוץ יצאו בקבוצות מלוות לאזור קסול הנחשב לבטוח יותר.

תיעוד של השיטפונות בהודו:

כאמור, משרד החוץ ממליץ לישראלים לא להגיע לעמק פרוואטי ולמקומות נוספים בהימאצ'ל פרדש המועדים לשיטפונות. השגרירות בדלהי פועלת מאז תחילת האירוע מול הממשלה ההודית וכוחות החילוץ המקומיים לטיפול במטיילים. עוד הוסיפו בשגרירות יש מאמצים רבים של כוחות מקומיים להגיע לישראלים בכפרים מבודדים. כמו כן, אמש הגיע מסוק פינוי לכפר קאזה ופינה משם מטיילים, יחד עם שלושה רכבים שפינו מטיילים אל הערים שימלה ומנאלי.