גורם מדיני בכיר: "הערכות מחדש"? היחסים בין ישראל לארה"ב התהדקו

לאחר שהפרשן תומאס פרידמן טען ב"ניו יורק טיימס" כי הממשל האמריקאי "מעריך מחדש" את יחסיו עם ישראל, מגיב גורם מדיני בכיר בביטול ואומר: "לא מדובר בתופעה חדשה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 12/07/23 14:32 כג בתמוז התשפג

גורם מדיני בכיר: "הערכות מחדש"? היחסים בין ישראל לארה"ב התהדקו
ביידן ונתניהו, היחסים התהדקו, צילום: Amos Ben Gershom/GPO

גורם מדיני בכיר מגיב היום (ד') לאמירות של הפרשן האמריקאי תומאס פרידמן הבוקר ב"ניו יורק טיימס" לפיהן הממשל האמריקאי "בוחן מחדש" את יחסיו עם ישראל. "איננו מכירים החלטה על 'הערכה מחדש' של הממשל האמריקני" אמר הגורם, "אבל בכל מקרה לא מדובר בתופעה חדשה".

ממשל פורד, ממשל רייגן וממשל בוש

לדבריו, "ממשל פורד הכריז על 'הערכה מחדש' מול ממשלת רבין, ממשל רייגן עשה זאת מול ממשלת בגין, ממשל בוש האב עשה זאת מול ממשלת שמיר וממשל בוש הבן עשה זאת מול ממשלות ברק ושרון" והוסיף: "זה לא סוד שיש לנו חילוקי דעות עם הממשל האמריקני".

הגורם פירט את חילוקי הדעות והזכיר את עניין הקמת מדינה פלסטינית והחזרה להסכם הגרעין עם איראן. הגורם הדגיש כי "למרות 'הערכות מחדש' תקופתיות אלה וחילוקי דעות לאורך השנים, היחסים בין ישראל לארה"ב התהדקו במשך עשרות שנים והגיעו לשיא של כל הזמנים של שיתוף פעולה ביטחוני", הגורם המדיני סיכם: "נתניהו ידאג שמגמה זו תימשך".

הנשיא הרצוג לצד ביידן. קיבל הזמנה לבית הלבן

הנשיא הרצוג לצד ביידן. היחסים התהדקו. צילום: חיים צח, לע"מ

פרידמן: "ממשלת ישראל מערערת את הערכים המשותפים שלנו"

כזכור, בטורו ה"ניו יורק טיימס" כתב פרידמן כי "ממשל ביידן רואה את ממשלת הימין הקיצונית בישראל, המובלת על ידי בנימין נתניהו, כשהיא עוסקת בהתנהגות קיצונית חסרת תקים - תחת המעטה של רפורמה משפטית - שמערערת את הערכים המשותפים שלנו" כתב.

תומאס פרידמן, מרבה לבקר את נתניוה

תומאס פרידמן, מרבה לבקר את נתניוה צילום: CC BY-SA 2.0 Charles Haynes