מחדל נוסף בגבול לבנון: פעילי חיזבאללה וחיילים חמושים נכנסו לישראל

עשרות חיילים חמושים מצבא לבנון ופעילי חיזבאללה נכנסו בשבוע שעבר לשטח הריבוני של ישראל סמוך לקיבוץ מנרה שבגבול לבנון ושהו בו במשך כעשרים דקות

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/23 08:08 כ בתמוז התשפג

מחדל נוסף בגבול לבנון: פעילי חיזבאללה וחיילים חמושים נכנסו לישראל
צילום: Ayal Margolin/Flash90

מחדל נוסף בגבול לבנון: פעילים מארגון הטרור חיזבאללה פלשו ביום הרביעי האחרון נכנסו יחד עם עשרות חיילים חמושים מצבא לבנון לשטחה הריבוני של ישראל במרחב רכס רמים סמוך לקיבוץ מנרה, כך על פי פרסום של הכתב הצבאי של גלי צה"ל, דורון קדוש. החיילים ופעילי ארגון הטרור שהו במשך 20 דקות בשטח ישראל.

מערכת הביטחון ניסתה לפתור את התקרית דרך ערוצי הקישור מול כוח יוניפי"ל

בצה"ל העדיפו לנקוט זהירות ונמנעו משימוש באמצעים לפיזור הפגנות לעברם. בתוך כך, מערכת הביטחון ניסתה לפתור את התקרית דרך ערוצי הקישור מול כוח יוניפי"ל. כאמור, רק כעבור עשרים דקות, שבהן הלבנונים נשארו בשטח ישראל וסירבו להתפנות האירוע נפתר והם חזרו לשטח לבנון. 

צילום: Photo by Ayal Margolin/Flash90

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לתקרית: "האירוע התרחש במהלך עבודות הנדסיות שגרתיות של כוחות צה"ל במרחב רכס רמים שגבול לבנון. העבודות נמשכו כסדרן".

פעילי חיזבאללה הקימו עמדה חמושה בהר דב

נזכיר כי זו לא הפעם הראשונה שפעילי חיזבאללה פולשים לשטחה הריבוני של מדינת ישראל. לפני כשבועיים, כוח חיזבאללה חצה את הקו הכחול בהר דב והקים בתוך שטח ישראל שני אוהלים את העמדה אייש חיזבאללה באמצעות מספר חמושים מצידו ששהו במקום מול חיילי צה"ל בתוך שטחה הריבוני של ישראל. הדבר נחשף במהלך דיון שנערך בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. כעבור כשבוע, פעילי ארגון הטרור פירקו את העמדה הצבאית שהקימו בהר דב. בישראל העריכו כי הצעד הזה נבע מהלחץ הבינלאומי הכבד שהופעל על ממשלת לבנון מצד ארצות הברית, צרפת והאו"ם. 

כוח צה"ל בכפר ע

כוח צה"ל בכפר ע'ג'ר, גבול לבנון, היום | צילום: Ayal Margolin/Flash90