האמירה החריגה של ביידן נגד ישראל: "אחת הממשלות הקיצוניות"

נשיא ארצות הברית התראיין ל CNN והתייחס בין השאר למצב הפוליטי בישראל: "ממשלתו אחת הקיצוניות מאז ממשלת גולדה. סמוטריץ' ובן גביר חלק מהבעיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/23 17:50 כ בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 09/07/23 21:05

האמירה החריגה של ביידן נגד ישראל: "אחת הממשלות הקיצוניות"
ביידן ונתניהו, צילום: Amos Ben Gershom/GPO

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, התראיין היום (א') לערוץ החדשות האמריקאי CNN, ובתייחס ליחסיו עם ישראל. עוד אמר כי הוא מאמין שפתרון שתי המדינות הוא הדרך הנכונה לפתור את הסכסוך הישראלי-פלשתיני, ומתח ביקורת על כמה מחברי הכנסת בממשלה על דעותיהם לגבי ההתנחלויות. גורם בסביבת נתניהו אמר על המתקפה של נשיא ארה"ב: "ביידן חצוף, אפילו אובמה לא דיבר ככה", כך לפי רביב דרוקר בחדשות 13.

"זה לא כל ישראל עכשיו בגדה המערבית, כל הבעיה של ישראל, אבל הם חלק מהבעיה, ובמיוחד אותם אנשים בקבינט שאומרים, 'אנחנו יכולים להתיישב בכל מקום שנרצה. אין להם זכות להיות כאן, וכו'", אמר ביידן במהלך הריאיון. "אני חושב שדיברנו איתם בקביעות, ניסינו לבלום את מה שקורה, ובתקווה שביבי ימשיך להתקדם לקראת מתינות ושינוי".

"ממשלתו אחת הקיצוניות מאז ממשלת גולדה"

לדבריו: "ממשלתו אחת הקיצוניות מאז ממשלת גולדה. סמוטריץ' ובן גביר חלק מהבעיה. לגבי הזמנת נתניהו לבית הלבן- ביבי מנסה לפתור קודם כל את הבעיות של הקואליציה", אמר וציין כי נשיא המדינה הרצוג הוזמן לביקור.

עוד התייחס נשיא ארצות הברית לביקורו בסעודיה, ציין לטובה את הסכם התעופה עם ישראל והבהיר כי, "ישראל וסעודיה רחוקות מאוד מהסכם נורמליזציה שיכלול הסכם הגנה ותוכנית גרעין אזרחית מצידה של ארה"ב".

ג

ג'ו ביידן  צילום: shutterstock

לפיד: "הנשיא ביידן צדק הערב כשאמר שזוהי הממשלה הקיצונית ביותר בתולדות ישראל"

ראש האופיזיציה יאיר לפיד אמר הערב בכנס בו השתתף: "הנשיא ביידן צדק הערב כשאמר שזוהי הממשלה הקיצונית ביותר בתולדות ישראל". לדבריו: "הם מעדיפים את המהפיכה המטורפת של לוין ורוטמן על פני נורמליזציה היסטורית עם סעודיה. במקום לטפל בבטחון ובכלכלה וביחסי החוץ, הם עסוקים רק בנסיונות להשחית את המדינה ולפרק את הדמוקרטיה שלנו".

יו"ר האופוזיציה לפיד|

יו"ר האופוזיציה לפיד| צילום: Miriam Alster/Flash90