ישראלית חטופה בעיראק ארבעה חודשים - גורם מדיני: "היא לא סוכנת מוסד"

בישראל מגיבים לפרסום חטיפתה של אליזבת' צורקוב וגורם מדיני בכיר מסביר כי "הפרסום החל להתגלגל בחו"ל, ונאלצנו לפרסם". על המאמצים לשחררה: "יודעים להגיד שהיא בחיים, בוחנים כמה כיוונים על מנת להביא לחרורה. צורקוב מוחזקת בידי מיליציית כתאאב חיזבאללה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 05/07/23 20:06 טז בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 05/07/23 20:46

ישראלית חטופה בעיראק ארבעה חודשים - גורם מדיני: "היא לא סוכנת מוסד"
אליזבת' צורקוב, מנסים להביא לשחרורה, צילום: שימוש לפי סעיף 27 א'

לאחר שבמשרד ראש הממשלה פרסמו מוקדם יותר על חטיפתה של האזרחית הישראלית - רוסית אליזבת' צורקוב בעיראק, גורם מדיני בכיר אומר הערב כי "מי שחטף אותה ככל הנראה ידע מראש שהיא ישראלית. ישראל מלווה את העניין כבר תקופה ארוכה, והמדינה עושה מאמצים להשיב אותה הביתה, ומבוצעות פעולות בהתאם".

ממשלת עירק אחראית לשלומה

"ישראל פועלת במספר כיוונים ובוחנת כמה כיוונים על מנת להביא לשחרור של אליזבת'" אמר הגורם המדיני, "למרות שזה אירוע לא טוב - מבחינתו היא אזרחית במצוקה, ונעשה כל מאמץ לטפל בה". בישראלים אומרים כי האחריות לשלומה באחריות הממשלה העיראקית: "יודעים להגיד שהיא בחיים באדמת עירק ומצבה טוב. רואים את ממשלת עירק אחראית לשלומה".

פרופיל הטוויטר של אליזבת צורקוב

פרופיל הטוויטר של אליזבת צורקוב צילום: צילום מסך

לא ביקור ראשון בעיראק

בישראל יודעים להגיד כי זוהי לא הנסיעה של צורקוב לעיראק, צורקוב עצמה התבטאה בעבר בנושא וכתבה בעמוד הטוויטר שלה כי "אני באופן כללי נגד עסקאות שבויים (גם אם אני אסתבך בביקור הבא בסוריה\עיראק), אבל מאחר שזו המדיניות של מדינת ישראל, פעולה מהירה הייתה נכונה".

אליזבת

אליזבת' צורקוב, מנסים להביא לשחרורה צילום: שימוש לפי סעיף 27 א'

בישראל אומרים כי בעקבות המקרה תיבחן האפשרות למצוא דרכים שיימנעו מאזרחים ישראלים להגיע לעיראק, גם כאלה שיש ברשותם אזרחות זרה. "עירק מוגדרת מדינת אויב. החוק הישראלי אוסר על אזרחים ישראלים להיכנס לשם, גם למי שיש אזרחות זרה נוספת". הגורם המדיני הדגיש כי צורקוב אינה סוכנת מוסד: "היא אזרחית ישראלית תמימה, שהגיעה למשימה אקדמית".