אסון הצוללת "טיטאן": "שרידי אדם אותרו ככל הנראה בין ההריסות"

שבוע לאחר שנמצאה הצוללת "טיטיאן" בקרקעית האוקיינוס האטלנטי, משמר החופים הודיע כי ככל הנראה נמצאו שרידים של בני אדם שהיו בין ההריסות | הממצאים יילקחו לבדיקה על ידי מומחים בארצות הברית

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/23 08:09 י בתמוז התשפג

אסון הצוללת "טיטאן": "שרידי אדם אותרו ככל הנראה בין ההריסות"
צילום: shutterstock

משמר חופים האמריקני הודיע אמש (ד') כי ככל הנראה נמצאו שרידים של חמישה בני אדם על חלקי ההריסות של הצוללת "טיטאן", שבוע לאחר שאותרה בקרקעית האוקיינוס האטלנטי. השרידים  ייבדקו בידי רופאים מומחים בארצות הברית שיקבעו אם אכן מדובר בשרידי אדם. 

כאמור, לפני שבוע משמר החופים של ארצות הברית הודיע כי רובוט תת-ימי מצא הריסות ושרידים בקרקעית האוקיינוס, באזור בו צוותי ההצלה מחפשים את הצוללת "טיטאן". לדברי גורמים במשמר החופים, השרידים אותרו באזור ה"טיטאניק", היעד המקורי של הצוללת, ומומחים בוחנים את המידע החדש שהתקבל.

ייתכן שהכלי איבד את הכוח החשמלי

המומחה האמריקאי ד"ר קן לדז הסביר בריאיון ל-BBC כי גם אם צוותי החיפוש היו מצליחים להגיע לחמישת בני האדם שהיו בצוללת, עדיין היו להם סכנות בריאותיות רבות. 

צילום: דובר צה"ל

 "ייתכן שהכלי איבד את הכוח החשמלי, אשר כנראה יש לו תפקיד בשליטה על כמות החמצן והפחמן הדו חמצני בתוך הכלי", אומר לדז. ככל שרמת החמצן תרד, שיעור הפחמן הדו-חמצני שננשף על ידי הצוות יעלה: "כאשר רמות הפחמן הדו חמצני מצטברות, זה הופך להיות כמו גז הרדמה, כמו ללכת לישון". למצב הבריאותי הזה קוראים המכונה "היפרקפניה"  יש השלכות קטלניות והוא עלול להסתיים במוות.