בעקבות סכסוך: שגרירות רוסיה תפתח שלוחה בירושלים

5 שנים אחרי ארה"ב: סכסוך בין הפדרציה הרוסית לעיריית ירושלים, הוביל להסכם כי רוסיה תפתח שלוחה דיפלומטית בבירה. בכך תהפוך למעצמה השנייה שפותחת שגרירות בירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/23 12:35 כז בסיון התשפג

בעקבות סכסוך: שגרירות רוסיה תפתח שלוחה בירושלים
אנטולי ויקטורוב, שגריר רוסיה בישראל, צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

הישג מדיני בחיזוק מעמדה של ירושלים: אחרי שארצות הברית העבירה את השגרירות שלה לירושלים, מעצמה נוספת תשלים מהלך דומה בקרוב. בהנחיית שר החוץ אלי כהן, ניהל בחודשים האחרונים צוות מקצועי משותף למשרד החוץ ועיריית ירושלים מספר סבבי שיחות בנושא חלקת נדל"ן הממוקמת בפינת הרחובות קינג ג'ורג' ומעלות בירושלים, שבסופו נחתם הסכם: רוסיה תקים שלוחה דיפלומטית בעיר.

המטרה: להגדיל את מספר הנציגויות בדיפלומטיות בירושלים

שיחות הצוות המשותף בהובלת אגף אירו-אסיה ואגף משפט במשרד החוץ ביחד עם מקביליהם בעיריית ירושלים, נועדו לקדם פתרון מוסכם בין העירייה והפדרציה הרוסית בנוגע לחלקה הנדונה. על פי ההסכם שהושג בין עיריית ירושלים לפדרציה הרוסית (בסיוע משרד החוץ ושגרירות רוסיה בישראל) תוקם על החלקה שלוחה של האגף הקונסולרי בשגרירות רוסיה בישראל, אשר תכלול, לפי ההסכם, גם אולם כנסים ומגורי דיפלומטים. 

שגרירות ארה"ב בירושלים

שגרירות ארה"ב בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההסכם עומד בקו אחד עם מאמצי משרד החוץ להגדיל את מספר הנציגויות הדיפלומטיות בירושלים בירת ישראל. שר החוץ אלי כהן בירך על ההסכם והודה לראש עיריית ירושלים, משה ליאון, ולצוותי העבודה במשרד החוץ ובעיריית ירושלים על עבודתם בהשגת ההסכם ובפעילות להקמת שלוחה של שגרירות רוסיה בירושלים.