מלחמה באירופה

בכירים ברוסיה זועמים: "צריך לחסל את זלנסקי"

בעקבות הניסיון של אוקראינה להתנקש בפוטין, נשיא רוסיה לשעבר, דמטירי מדבב, קרא לחסל את זלנסקי: "אחרי מתקפת הטרור, אין ברירה חוץ מלחסל אותו ואת הקנוניה שלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/23 08:10 יג באייר התשפג

בכירים ברוסיה זועמים: "צריך לחסל את זלנסקי"
זלנסקי מתראיין , צילום: shutterstock

אוקראינה ניסתה לפגוע בלילה שבין שלישי לרביעי בקרמלין באמצעות מל"טים ובכך לחסל את הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין. על פי הדיווחים, פוטין לא שהה בקרמלין בזמן המתקפה, אלא עבד באותה העת בנובו אוגאריובו מחוץ למוסקבה. באוקראינה הכחישו את הטענה, ונאמר שם כי אין להם מידע על מתקפת המל"טים. בתוך כך, בכירים רוסים קראו אמש (ד') לחסל את נשיא אוקראינה, וולודמיר זלנסקי

נשיא רוסיה לשעבר, דמטירי מדבדב, שמכהן כסגן יושב ראש המועצה לביטחון לאומי, קרא לחסל את זלנסקי. "אחרי מתקפת הטרור, אין ברירה חוץ מלחסל אותו ואת הקנוניה שלו", אמר מדבדב. גם יו"ר הפרלמנט הרוסי, ויאצ'סלב וולודין, דרש להגיב לניסיון ההתנקשות בנשיא פוטין. "לעצור ולהשמיד את משטר הטרור של קייב", אמר וולדין.

צילום: shutterstock

"ניסיון התנקשות בחייו של פוטין"

"אנו רואים בזה ניסיון התנקשות בחייו של פוטין", נכתב. הקרמלין הזהיר כי רוסיה "שומרת לעצמה את הזכות להגיב". במתפקה של שני המל"טים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. "ביום רביעי בלילה, המשטר בקייב ניסה לתקוף באמצעות מל"טים את מקום משנו הרשמי בקרמלין של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין", נמסר בהצהרה. "שני מל"טים כוונו לקרמלין. כתוצאה מפעולות מתוזמנות היטב של הצבא והשירותים המיוחדים והשימוש במערכות רדאר, כלי הטיס נהרסו".

נשיא רוסיה פוטין |

נשיא רוסיה פוטין | צילום: shutterstock

במהלך אותו יום, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הגיע אתמול לביקור מפתיע בפינלנד, החברה החדשה בברית נאט"ו, אשר חולקת גבול באורך של כ-1,300 ק"מ עם רוסיה. במהלך הביקור הקצר של הנשיא האוקראיני, הוא יפגש מנהיגים במדינות סקנדינביה, על רקע המשך המאבק מול רוסיה. כמו כן, זלנסקי צפוי לבקר בעוד כשבוע וחצי בברלין.