מבוכה לנתניהו: הנשיא הרצוג הוזמן לבית הלבן

על אף שדובר הבית הלבן אמר לפני כחודש כי נתניהו יוזמן בקרוב לביקור בוושינגטון - על פי דיווחים ההזמנה הנחשקת, שלא פעם גרמה למתח בין נתניהו לשריו, נשלחה דווקא לנשיא המדינה הרצוג

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/23 20:27 כד בסיון התשפג

מבוכה לנתניהו: הנשיא הרצוג הוזמן לבית הלבן
הנשיא הרצוג לצד ביידן. קיבל הזמנה לבית הלבן, צילום: חיים צח, לע"מ

יותר מחמישה חודשים מאז הקמת הממשלה, נתניהו לא קיבל הזמנה לביקור ממלכתי רשמי בבית הלבן. הסוגיה הפכה לא פעם לטעונה, ולפני מספר חודשים אף הזהיר ראש הממשלה את שריו שלא יבקרו בלונדון עד אשר הזמנה כזו תגיע, בכדי למנוע אי נעימות מבחינתו. אולם היום (ג') חשפה דנה וסי כי נשיא המדינה הרצוג הוזמן על ידי נשיא ארצות הברית ביידן לבית הבן. הביקור הרשמי עתיד לצאת לדרך בעוד כחודש, וללא ספק מדובר במהלך מביך עבור נתניהו.

נזכיר כי לפני כחודש, דובר הבית הלבן לענייני ביטחון לאומי, ג'ון קירבי, אמר  בתדרוך לכתבים כי הוא מעריך כי נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, יזמין את ראש הממשלה, בנימין נתניהו לביקור בוושינגטון. קודם לכן, יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, קווין מקראתי, אמר בכנסת כי אם הנשיא ביידן לא יזמין את ראש הממשלה נתניהו לבית הלבן, הוא יזמין אותו לקונגרס. 

ביידן ונתניהו, יחסים במשבר

ביידן ונתניהו, יחסים במשבר? צילום: Amos Ben Gershom/GPO

נתניהו על ארצות הברית: "שיתוף הפעולה נמצא היום בשיא של כל הזמנים"

על אף שההזמנה טרם הגיעה, ראש הממשלה ממשיך להעביר מסרים של הצלחה דיפלומטית מול הידידה האמריקאית של ישראל, ואמר אתמול בעקבות שיחה עם בלינקן, כי "אני רוצה שתדעו - זו לא אמירת סרק ששיתוף הפעולה נמצא היום בשיא של כל הזמנים". 

כאמור, לפני מספר חודשים, שרים בממשלה שהביעו עניין בנסיעה לארצות הברית קיבלו הנחיה מראש הממשלה שלא לנסוע לוושינגטון, גורמים הבקיאים בעניין אמרו לחדשות 12 כי  "הגעה של מי מהשרים תדגיש את חוסר ההגעה שלו, ולכן זו ההנחיה שעברה אליהם מטעם נתניהו, זולת רון דרמר שמשמש כסוג של שליח מטעמו". על פי הנחיית נתניהו, במידה ואחד השרים יטוס בכל מקרה נאסר עליו להיפגש עם גורמי ממשל אמריקנים.