לאחר שהרגיז את האמריקאים, אלי כהן מבהיר את דבריו

שר החוץ אלי כהן תקף את דבריה של סגנית נשיא ארצות הברית על הרפורמה המשפטית בישראל ואמר: "אני לא יודע אם היא קראה את החוק - הערכה שלי שהיא לא". בארצות הברית זעמו על הדברים וכהן הבהיר: "היא ידידה גדולה של ישראל"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 07/06/23 11:27 יח בסיון התשפג

לאחר שהרגיז את האמריקאים, אלי כהן מבהיר את דבריו
אלי כהן, מבהיר את דבריו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מבהיר את דבריו: תגובתו של שר החוץ אלי כהן, לדבריה של סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס, עוררו סערה בארצות הברית. לאחר שהאריס התבטאה אמש (ג') בנוגע לרפורמה המשפטית בישראל, אמר הבוקר שר החוץ כהן כי "אם נשאל את קמלה האריס מה מפריע לה ברפורמה, היא לא תדע להגיד אפילו סעיף אחד". דבריו של שר החוץ גרמו לזעם בקרב גורמים בארצות הברית ועתה, מגיעה ההבהרה.

האמירה שהכעיסה את האמריקאים

"יש לי הערכה רבה לבעלת בריתנו ארה"ב ולסגנית הנשיא האריס, ידידה גדולה של ישראל" כתב כהן בחשבון הטוויטר שלו, "הרפורמה המשפטית היא נושא פנים ישראלי הנמצא בתהליך גיבוש והידברות, מדינת ישראל תמשיך להיות דמוקרטית וליברלית כפי שתמיד הייתה" כתב.

כאמור הבוקר אמר כהן כי "אם נשאל את קמלה האריס מה מפריע לה ברפורמה, היא לא תדע להגיד אפילו סעיף אחד, גם לשופטים בארצות הברית אין זכות וטו על מי יחליף אותם". עוד הוסיף: "אני לא יודע אם היא קרא את החוק - הערכה שלי שהיא לא קראה את החוק".

סגנית הנשיא קמלה האריס

סגנית הנשיא קמלה האריס צילום: shutterstock

הנאום של סגנית הנשיא

אמש (ד') במהלך אירוע לציון 75 שנים לעצמאות ישראל - נשאה סגנית הנשיא האריס נאום בו רמזה על הרפורמה כאשר אמרה "אמריקה תוסיף לעמוד על הערכים המשותפים לשתי המדינות, כולל חיזוק המוסדות הדמוקרטיים, ועל מערכת משפט עצמאית".