לקראת הסכם שלום עם סעודיה? נתניהו שוחח עם בן סלמאן

בתיווך בחריין, ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר החוץ, אלי כהן, מקיימים ביממה האחרונה שיחות טלפון עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן במטרה להגיע להסכם בין המדינות

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/23 18:34 ב בסיון התשפג

לקראת הסכם שלום עם סעודיה? נתניהו שוחח עם בן סלמאן
יורש העצר הסעודי - מוחמד בן סלמאן, צילום: Cubankite / Shutterstock.com

לקראת הסכם שלום עם סעודיה? בתיווך שר החוץ הבחרייני, ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר החוץ, אלי כהן, מקיימים ביממה האחרונה שיחות טלפון עם יורש העצר הסעודי,מוחמד בן סלמאן במטרה להגיע להסכם בין המדינות, כך על פי פרסום ראשון של הכתבת לענייני פלשתינים והעולם הערבי של חדשות 12, ספיר ליפקין.

על פי הפרסום, גורם שמעורב בשיחות הדגיש כי המשא ומתן בין שני הצדדים "מורכב מאוד" בעקבות דרישתם של הסעודים על שורת הקלות לפלשתינים ביהודה ושומרון. "נדע בשבועות הקרובים לאן זה הולך, אנחנו לא זקוקים לבחריין בתור מתווכת כפי שדורשים הסעודים - יש לנו את האמריקנים", אמר הגורם. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לידיעה, ומלשכת שר החוץ לא נמסרה תגובה והצנזורה הצבאית אישרה לפרסום את הפרטים.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פריצת דרך ביחסי ישראל-סעודיה? הנסיך הסעודי שוחח עם הבית הלבן

נזכיר כי בשבוע שעבר, אתר "וואלה" דיווח כי הבית הלבן דוחף לפריצת דרך מדינית ביחסי ישראל סעודיה. על פי הדיווח, יורש העצר הסעודי וראש הממשלה, מוחמד בן סלמאן, שוחח עם נציגי הבית הלבן על הנושא, והבהיר להם שהוא לא מעוניין בתהליכים ממושכים אלא שואף להסכם מידי של נורמליזציה עם ישראל, זאת בתמורה לתמיכה ושיתוף פעולה אמריקאי עם סעודיה.

הנשיא ביידן חותם על הצו

הנשיא ביידן חותם על הצו צילום: AP Photo/ Andrew Harnik

בבית הלבן הבהירו ליורש העצר כי הצעד שהוא מעוניין לקדם יוכל להתקיים רק בחצי השנה הקרובה, לפני תחילת מערכת הבחירות בארצות הברית, אז קמפיין הבחירות ישאב את הנשיא ביידן ולא יהיה לו פנאי לעסוק בנושאים דיפלומטיים.