שר החוץ: "הקהילה הבינלאומית גיבתה את ישראל בפעילותה נגד הג’יהאד"

שר החוץ, אלי כהן, ציין כי במהלך ימי המבצע "מגן וחץ", ישראל זכתה לגיבוי מהקהילה הבינלאומית: "מרחב הלגיטימציה של מדינת ישראל להגן על עצמה נשאר יציב לאורך המבצע כולו ואף התחזק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/23 08:15 כג באייר התשפג

שר החוץ: "הקהילה הבינלאומית גיבתה את ישראל בפעילותה נגד הג’יהאד"
אלי כהן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר חמישה ימי לחימה, הפסקת האש בין ישראל לג'יהאד האסלאמי בתיווך מצרי נכנסה לתוקף אמש (מוצאי שבת) בשעה 22:00 והביאה לסיומו של מבצע "מגן וחץ". בתוך כך, שר החוץ, אלי כהן ציין הבוקר כי ישראל זכתה לתמיכה רחבה מהקהילה הבינלאומית במהלך ימי המבצע.

"הקהילה הבינלאומית גיבתה את ישראל בפעילותה נגד הג’יהאד"

"התמיכה הרחבה לה זכתה ישראל מהקהילה הבינ"ל, כמו גם בלימת ההחלטה באו"ם, היא תוצאה של עבודה דיפלומטית מאומצת ומקצועית של אנשי משרד החוץ בארץ ובעולם. הקהילה הבינ"ל מבינה ומגבה את ישראל בפעילותה נגד ארגון הטרור הג’יהאד האסלאמי, שלוחה של משטר הטרור האיראני". 

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "מרחב הלגיטימציה של מדינת ישראל להגן על עצמה נשאר יציב לאורך המבצע כולו ואף התחזק.  בשיחותי עם שרי חוץ בעולם, ועם השגרירים הזרים המשרתים בישראל, שמעתי כי הם תומכים בזכותה של מדינת  ישראל להגן על אזרחיה. אני מברך את צה"ל, השב"כ ומערכת הביטחון על הפעולות שנקטו לפגוע במחבלים מהגי'האד האסאלמי ולהגן על תושבי ישראל". 

ארצות הברית: "נמשיך להיות מעורבים עם השותפים שלנו כדי לקדם רגיעה בשבועות ובחודשים הקרובים"

מוקדם יותר, ארצות הברית בירכה על הסכם הפסקת האש בין שני הצדדים. "ארצות הברית מאשרת מחדש את המחויבות שלנו לביטחון ישראל, כפי שהיא משתקפת בתמיכה המתמשכת שלנו בכיפת ברזל ובמערכות ישראליות אחרות להגנת טילים. אנו נמשיך להיות מעורבים עם השותפים שלנו כדי לקדם רגיעה בשבועות ובחודשים הבאים. אנו גם נמשיך במאמצים שלנו לשפר את איכות החיים של הפלשתינים ואנו דוחקים באספקה מהירה של דלק ואמצעים הומניטריים לעזה. ארצות הברית מאמינה שגם ישראלים וגם פלשתינים ראויים לחיות בבטחה ובבטחה וליהנות מחופש, שגשוג ודמוקרטיה באופן שווה.", נאמר בהודעה של הבית הלבן.

הירי מעזה לעבר ישראל. צילום: Rahim Khatib/Flash90

בסיום דבריהם, ארצות הברית שיבחה את מאמציהם של מצרים וקטאר להשגת הפסקת האש. "ארצות הברית משבחת את תפקידה המכריע של מצרים בתיווך הסכם הפסקת האש, שימנע אובדן נוסף של חיי אזרחים. אנו גם מכירים במאמציה החזקים של קטאר להרגעת המצב וסיום העימות", לשון ההודעה.